solvebring
Superhero
Åh, najs uppsättning. Hade gärna velat vara med där jag också.
Det fanns i alla fall ett program som jag tror hette "Beslutsfattarna" och som leddes av Jan Guillou. Där spelade olika makthavare sig själva (eller nästan sig själva) och Guillou agerade spelledare och beskrev utgången av spelarnas beslut. Om man räknar det som rollspel så stiger antalet kända svenska rollspelare explosionsartat.Fanns det inte ett gammalt (typ 80-tal) berättarprogram på tv i lite rollspelsstil med bl.a. Hasse Alfredsson?
Var det så det hette? Jag hade för mig att det hette "Dilemma"? Eller är det två olika program månne - Dilemma var ivfsh underbart.Gurgeh said:Det fanns i alla fall ett program som jag tror hette "Beslutsfattarna" och som leddes av Jan Guillou. Där spelade olika makthavare sig själva (eller nästan sig själva) och Guillou agerade spelledare och beskrev utgången av spelarnas beslut. Om man räknar det som rollspel så stiger antalet kända svenska rollspelare explosionsartat.Fanns det inte ett gammalt (typ 80-tal) berättarprogram på tv i lite rollspelsstil med bl.a. Hasse Alfredsson?
/tobias
Jodå, Örnstedtskans försök att utmåla svenska rollspelare till ett 80-talets al-qaida minns man man väl. Jag gick i högstadiet/gymnasiet då och min polare fick inte längre spela kult med oss efter en artikel i aftonhoran. Mina föräldrar var dock så vettiga att de mörkade för honom och vi kunde spela ändå! "Nejdå pojkarna spelar inte kreativa rollspel som främjar deras fantasi och sånt trams, de börnar runt med mopeder och stör omgivningen."Vavva said:Efter diverse TV-debatter med Didi så skulle nästan utropa Emma Wieslander till kändis, men ingen minns väl ändå det spektaklet längre...
När piratpartiet kommer in i riksdagen så torde andelen mångdubblas!Vavva said:Jag är faktiskt lite nyfiken på politiker, det slår mig som troligt att vi kommer att ha gott om rollspelare i riksdagen om några år.
Dilemma kom tio år senare med Carl Hamilton som SL.Den Upplyste Despoten said:Var det så det hette? Jag hade för mig att det hette "Dilemma"? Eller är det två olika program månne - Dilemma var ivfsh underbart.Gurgeh said:Det fanns i alla fall ett program som jag tror hette "Beslutsfattarna" och som leddes av Jan Guillou. Där spelade olika makthavare sig själva (eller nästan sig själva) och Guillou agerade spelledare och beskrev utgången av spelarnas beslut. Om man räknar det som rollspel så stiger antalet kända svenska rollspelare explosionsartat.Fanns det inte ett gammalt (typ 80-tal) berättarprogram på tv i lite rollspelsstil med bl.a. Hasse Alfredsson?
/tobias
Micke till Maud:Pärsson said:Har alltid drömt om att spela rollspel med Maud Olofsson, Mikael Persbrandt och Per MobergGurgeh said:Kan du ge ett exempel på en häftig kändis som du gärna skulle dela hobby med?
Japp, nu är det officiellt.Andy said:Rapparen Petter sjunger om "spel som vi spelade" och om att han är som "Gandalf den Grå" så jag antar att han också har rullat T20 på 80/90-talet.