Nekromanti Kändisar du träffat

Dewil

Skrivbordsgeneral
Jag har träffat Stefan Grudin och Jonas Hallberg och intervjuat dåvarande finanskommunalrådet i Gävle Håkan Vestlund (som sedermera lämnade politiken efter en nationellt uppmärksammad förskingringshärva i Kommunförbundet Gävleborg där han var revisor). Jag har även träffat Hans Tirsén (arkitekten som har ritat Luleå), åtminstone tre högskole- och universitetsrektorer, haft en av HM-miljardärerna som befäl i lumpen och spelat i Sandvikens symfoniorkester kompandes Tomas Ledin.

Inte så upphetsande kändisar, alltså. Ingen som skulle figurera i förmiddagspressen.

Alla riksdagspolitiker, ÖB:ar och Gud vet vad man ser när man befinner sig på terminal 4 på Arlanda gills inte. Inte heller att nästan krocka med Rickard Herrey på centralen i Stockholm eller att se Björn Gustafsson byta tåg på centralen i Gävle f.v.b. till sommarstugan i Torsåker.

Dewil

Hmm är rätt hundra på att jag sett Göran Persson och miljöpartiets manliga språkrör (?) (vad fasen han nu heter). Är dock inte hundra eftersom jag gick förbi dem ganska snabbt. När jag gick i mellanstadiet så fick våran klass besöka Tomas Ledins studio (och Tomas Ledin förstås) eftersom en av mina klasskompisar var en avlägsen släkting till honom... I gymnasiet så fick vi besök av både Håkan Nesser,Helge skog och dåvarande samordningsminister Per Nuder som höll föredrag (Hesser om sina böcker, Helge Skog om improvisation och Per Nuder om sossarnas politik)

Det var nog alla tror jag.... Ingen supercool lista precis...

claes

Swordsman
Hamnade av en slump utanför premiären av filmen Troy i New York. Plötsligt dyker Jennifer Aniston upp så jag ropar och hon kikar in i kameran när jag tar min bild. Även Pittan var någon meter ifrån. Eric Bana och Snoop Dog gled även förbi.

Har även morsat på Bosse Ahl...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag har fått en skjorta (!) välsignad av Dalai Lama.

Jag har druckit öl med Motörheads förre trummis »Philthy Animal« Taylor.

Jag har krökat med Devo (och lånat ut mitt bälte till sångaren att piska med under »Whip It«).

Jag har blivit muckad gräl med av … Tomas DiLeva (!).

Jag har gått på Rockklubb med Greg Stafford.

Jag är med i samma WoW-gille som Simon J. Berger. :gremgrin:

Jag har ätit fantastiskt god hemlagad indisk mat hemma hos Anders Blixt.

Miljöpartiets språkrör Maria Wetterstrand har varit hemma i mitt pojkrum i Rommehed.

Men jag har nog inte träffat någon som bräcker Albert Speer …

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Jag känner mig rätt enkel i detta sammanhang.

Jag har Ronnie Hellströms och Pelle Petersons autografer. (Pelles dotter Ulrika var klasskamrat till mig på lågstadiet.)

Jag har snackat en massa med Magnus Härenstam i samband med mitt Jeopardy-deltagande.

Jag har supit ihop med dåvarande utrikesminister Bodström på en studentfest i Lund i början av 1980-talet.

Jag har hånat dåvarande stadsbyggnadborgarrådet Maths Hulth för inkompetens utanför bostadsförmedlingen ca 1986. Det var som att hälla vatten på en anka.

Jag har gnällt på Göran Persson i ett ring-in-teveprogram när han var nytillträdd skattehöjarminister 1994. Han avfärdade mig med en verbal fnysning.

Jag har eskorterat Rosens hustru Sonu till altaret som stand-in för hennes frånvarande far. (Jag fick göra detsamma när Sonus lillasyster Ruchi gifte sig i Sverige i våras.)

Lindenius

Swashbuckler
Jag har blivit kallad "Min lilla rosenknopp" av Sara Lidman

Jag har sett Tommy Körberg i matkön i Umeå

Jag har spelat fotboll mot Dennis Lyxén

Ludgo-Pelle har hälsat på mina föräldrar. Jag låg dock och sov i källaren när han var där, men jag hörde den berömta tungsteppen när jag stundtals vaknade ur min slummer.

//erik. jag har också haft Jonas Indes mamma som lärare i högstadiet

Johan K

Gammal & dryg
Well, den kändis som jag har träffat & ville träffa är David Lega. Kändes fäftig at skaka hand & snacka med en OS-medaljör.

Johan K

Gammal & dryg
Jag har bland annat pratat med Albert Speer
Oookey...
Det här knäcker nog det mesta. Måste bara fråga, hur var det att träffa Alberet Speer ?

Arfert

Facit
tja, det var en lite torr farbror... jag var inte speciellt gammal... Han signerade böcker (Spandauer Tagenbuch, jag har den, ja, signerad) på ett varuhus i Hamburg.

magoo

Hero
Kändisar trillar inte ofta i ens väg i Umeå, bara lite Sverker Olofsson och Staffan Ling. Jo, jag har fikat med systrarna Miskowsky och jobbat med deras mor och far på universitetet.

I Göteborg blev jag kallad "sir" av den närsynte Kenny Baker (R2D2) i en autografsituation och hans fru höll på att skratta ihjäl sig.

När jag jobbade i Lidingö fick jag hänga radonfilm hemma hos Pierre Schori och Ulf Löfgren, tecknaren till Pellepennan och Suddegumman. Jag var lite ledsen för att en kollega fick åka till Ernst-Hugo Järegård, en av mina idoler...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Har dålig koll + specialkategori!

Jag känner sällan igen kändisar. De flesta som nämns i tråden är okända för mig. Men ibland klickar det till även hos mig ...

Dante kan claima någon eller några av dessa också.

Vart på skräckfilmsfestival med Sator-Micke.
Supit litegrann med Sator-Kent.
Haft den första basisten i Space Age Baby Jane sovande på mitt vardagsrumsgolv när de breakade.
Haft den andra basisten i Space Age Baby Jane sovande på mitt vardagsrumsgolv efter att de kickade den första.
Har munhuggits med Johan Stael von Holstein.
Suttit bakom Magnus Härenstam på Texas Longhorn. Fan vad han dyker upp överallt.
Supit med hon vad hon nu heter ... Gry Forsell, tror jag.
Planerat filmmanus med Vasa (som skrev Kopps och en massa annat).
Bivit stirrad på som fan av Lars Demian på Folkhemmet. Vet fortfarande inte vad han ville. Mucka, kanske?

Och så känner jag lite löst seriefolk.

En specialkategori: folk jag misstagits för.

Misstagits för Åke Rosenius.
Misstagits för Richard Wolf.
Misstagits för Dr Graevling
Misstagits för att vara Herr Nils bror
Misstagits för att vara min pappa (knasigt, jag vet)
Misstagits för att vara basisten i Pine Forest Crunch. Samtidigt misstogs min dåvarande flickvän för att vara sångerskan i nämnda band. Paren var ganska lika varandra, så det hände vid flera tillfällen (http://www.youtube.com/watch?v=KvtZUa644ng erbjuds som referens. Nu när jag ser videon fattar jag inte att jag skulle vara lik basisten).

Hmmmm ... det är väl allt, tror jag. I alla fall som jag går ut offentligt med. Det finns några andra saker, men det finns saker man inte ska raljera om! :gremlaugh:

/Magnus

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Men vafan!

Jag har spelat rollspel med Malin vad hon nu heter från Z-tv. I tv, no less! Hemskt trevlig.

Och så har jag gestaltat Johannes Döparen i en dokumentär om nån hippie från mellanöstern! I samma dokumentär var jag romare som spöade saga hippie.

:gremlaugh:

/M

Dr_Graevling

Veteran
Magnus Seters dubbelgångare

Misstagits för Dr Graevling
Fast det var ju inte så mycket att du misstogs för att vara jag som att jag misstogs för att vara du. Av din syster, dessutom. :gremwink:

Själv har jag inte träffat så många kändisar. Bara lite smågrejer som att ha varit statist i någon rulle med Olle Sarri och sånt.
Ja, plus att jag dissade Carola när hon stod en knapp meter bort i kön till någon attraktion på Gröna Lund när jag var 16 år eller nåt.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag har käkat vegetarisk gryta hos snubben som skrev Kaos väktare. Asball. Han var trevlig också!

Annars så... jag har stekt hamburgare med Micka Alonzo, köpt gitarrprylar av gitarristen i Attack ("Ooa hela natten" ni vet), sålt gitarrprylar till en snubbe som lirat i Rövsvett, haft samma sånglärarinna som Markus Fagerlund (så vi är lika duktiga på att sjunga! :gremwink:) och... ja... nåt sånt.

Jo! Jag har sjungit för Claes Elfsberg och en massa andra mediafolk på skolan (i kör..).

Uppträtt ett par gånger på Ronny Erikssons café här i stan också (Krokodil, skitmysigt ställe).

Fick en pratstund med Ralf från Mustasch efter deras gig i Skellefte 2004 också. Schysst lirare.

Roddat lite på Trästock och "indirekt" träffat folk där. Kenny Håkansson ville ha ut 4x12:an ur flightcaset för att det skulle kännas bra för honom t.ex.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Kändisar du träffat (ot)

Är det sant eller en myt att "ooa" i den låten är slang för onani?
Enligt vad jag hört så ska det vara så.

/Anders, som förövrigt bor bara ett par hundra meter från Rosa Körberg (sångerskan i Attack alltså)

Jag har supit med Peter Tägtgren som ÄR Pain. Låg mellan benen på honom och spydde när han frågade om jag skulle hänga med på efterfest, men jag svarade att jag nog hellre åkte till vandrarhemmet och däckade.

Jag och några kompisar träffade Martin från "Fråga Olle" och stod o tölade med honom vid nåt hörn i ett dött Karlstad sent en lördag kväll.

Satt bredvid Martin "Du är så Yeah yeah wow wow" på bussen ner till halmstad. Han tappade nån pryl på golvet som jag räckte honom och vi utväxlade några ord. Stygg kille.

Har varit hemma hos basisten i The Coffinshakers och lirat Heroquest, samt lirat in en stygg video med Mr Coffin himself. Vi gick i samma klass på mellanstadiet (jag och basisten alltså). Säkert ingen som vet vem killen är endå.