Hur är det med kännslor? Brukar ni spela ut kännslor i kampanjerna och rollspelen?
Jag har lite problem, för jag vill gärna att mina spelare ska leva sig in mer, beskriva vad dem gör, tänker och känner, men det verkar omöjligt för dem att gå så långt...
Det är klart att man ska, då man spelar rollspel så lämnar man rollen som man är privat, för att släppa lös sina teaterbegåvningar inom Rollspel, ta exemplet: "Du blir förälskad i en alvisk prinsessa, och hon besvarar din kärlek, du är en människa, och ni bestämmer er för att göra en (Arwen Aragorn), och sedan vill spelledaren att DU ska rollspela detta utifrån din bästa förmåga, jag har en alvisk krigare, han är förälskad i en kvinna som heter Dioli, och kärleken är besvarad, nu försöker de leva så mycket de bara kan tillsammans, men Aralion slits mellan uppdrag efter uppdrag, Dioli är en medlem ur den krets som Aralion tar uppdrag ifrån, men han tar bara uppdraget om det kommer från EN enda kvinna. Gissa vem??? Just det, Dioli, duktigt! : )
//Aralion Ravathon, Cavalles av Jargien, som nu har fallit i djävulen Kirzas smutsiga händer.