Nekromanti Kännslor!

Jimmy_SL

Warrior
Hur är det med kännslor? Brukar ni spela ut kännslor i kampanjerna och rollspelen?
Jag har lite problem, för jag vill gärna att mina spelare ska leva sig in mer, beskriva vad dem gör, tänker och känner, men det verkar omöjligt för dem att gå så långt...

Hur är det med kännslor? Brukar ni spela ut kännslor i kampanjerna och rollspelen?
Jag har lite problem, för jag vill gärna att mina spelare ska leva sig in mer, beskriva vad dem gör, tänker och känner, men det verkar omöjligt för dem att gå så långt...

Det är klart att man ska, då man spelar rollspel så lämnar man rollen som man är privat, för att släppa lös sina teaterbegåvningar inom Rollspel, ta exemplet: "Du blir förälskad i en alvisk prinsessa, och hon besvarar din kärlek, du är en människa, och ni bestämmer er för att göra en (Arwen Aragorn), och sedan vill spelledaren att DU ska rollspela detta utifrån din bästa förmåga, jag har en alvisk krigare, han är förälskad i en kvinna som heter Dioli, och kärleken är besvarad, nu försöker de leva så mycket de bara kan tillsammans, men Aralion slits mellan uppdrag efter uppdrag, Dioli är en medlem ur den krets som Aralion tar uppdrag ifrån, men han tar bara uppdraget om det kommer från EN enda kvinna. Gissa vem??? Just det, Dioli, duktigt! : )

//Aralion Ravathon, Cavalles av Jargien, som nu har fallit i djävulen Kirzas smutsiga händer.

Mercellon

Veteran
Jag brukar gå rakt på sak, och säga hur dom känner sej även om dom inte frågar. Om du är osäker om hur dom känner sig kan du ju alltid slå dolda slag mot deras karaktärsdrag.

Phelan

Hero
Toffel-thism?

Du har med andra ord en två meter lång toffel-thism och kvinnan som säger att hon älskar dig skickar dig ideligen på livsfarliga uppdrag? Tough love...

PS. Lär dig använda någon form av citatmarkering, det blir SÅ mycket lättare då.

Mvh / Phelan

Zippo

Veteran

Tja, det är ju det man har karaktärsdragen till. Jag spelar tyvärr inte ut känslor. Jag säger istället hur min RP känner sig.

Som ex.
SL: Spez blir träffad av en ölstop på bakhuvudet
Spezs spelare: Spez blir ursinnig och svär på rukh åt den lilla vanaren som kastade ölstopet på honom samtidigt som han ger honom en käftsmell.

annat ex.
Hemlös pojke: Snälla herr dvärg, skulle du kunna vara vänlig och skänka några mynt så jag kan sova inomhus så jag slipper den här fruktansvärda storm
Spez spelare: Spez ser vänligt mot pojken och ger honom 5silvermynt samtidigt som han hjälper att övertala värdshusvärden att pojken ska få jobb på värdshuset

Shulger

Veteran
Hmm jag försökte en gång berätta för min spelare att en tjej förförde honom...han lade sig under ett bord och fnittra hysteriskt....andra känslor är det bättre med när dom blir arga så spelar dom det ex otrevlig ton till den dom är arga på

Själv försöker jag spela ut känslor så bra jag kan....själv tycker jag att det är godkänt

gammal riddare

Veteran
Det är lättare än du tror, om dom inte beskriver vad dom gör så betyder det ju att deras rollpersoner inte gör det och kanske hamnar lite knivig till...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Rollspel = Känslospel

Tja, att agera ut känslor är liksom ganska centralt i karaktärsgestaltande, och det är liksom det rollspel går ut på...liksom.

Om dina spelare inte alls beskriver vad de gör, tänker och känner, hur spelar ni då rollspel, egentligen?

- Ymir, känslosam rollspelare

storken

Warrior
Som vår käre spelledare en gång sade, "Inte förrens någon av oss fallit i tårar är jag nöjd med mitt spelledande".
Han är nöjd nu.