gizmo said:
Jag ser inget fel med ditt inlägg i sig. Om någon reagerar så starkt på det att det verkar helt ur proportion, antar jag därför att du omedvetet lyckades trampa på någonting som för personen i fråga är ett väldigt känsligt ämne.
This.
Jag tror också att det kan ha varit ett ämne kärt om hjärtat för personen. Något personen i fråga kände var dess expertis som tillät denne att ge dig "råd". Att personen singlade ut dig kan ha två olika skäl enligt den här tråden;
1. du är tjej, och du är "into the same shit as that guy" vilket innebär att han är lite intresserad av dig och gärna pratar snusk med dig.
2. Han ville visa var skåpet ska stå i en manlig/kvinnlig dikotomi.
Jag tror att det handlar om en medveten 1'a och en omedveten 2'a.
Jag har ju läst pm'et och det är inte jättefarligt, det är inga bannor eller hot. Det är en 'mild' tillsägelse. Men en tillsägelse inte desto mindre. Såna tillsägelser är inte så jävla kul att få för när man får dem, nedlåtande som de är, får man känslan av att personen förvandlar en till någon som behöver ledning, inte en autonom självtänkande varelse med rätt att fatta egna beslut. Vad har den personen för rätt att utifrån sina förutfattade meningar om dig och sin subjektiva förförståelse av situationen, döma dig.
Han ser bilden, läser inlägget och beslutar att du behöver ledning. Han är nog nyfiken på dig för ni delar samma intresse. Han känner igen listan från Darkside och tänker: "Oj, snygg tjej som gillar bdsm."
(Min gissning är att han har ++ eller LS på psykisk dominans och har en förkärlek för slavkommendering, ser en snygg tjej han kan ta kontakt med, och resten sker automatiskt.)
Edit: Det sista ändrar jag o sätter inom parentes, för det är ett skämt. Det handlar om personens oförståelse för andras personliga integritet och vad de kan ta illa upp. Det har inget med sex-kinks att göra. Vore elakt mot alla andra som är respektfulla mot sina partners och gillar slavkommendering och psykisk dominans.