Nekromanti Kärlek mellan rollpersoner

Ceetan

Warrior
Jag har mest erfarenhet av SLP/RP-relationer när det gäller klassiska Kärleks-förhållanden.
Däremot har vi en RP/RP ”kärlek till kamrat”-realtion mellan mig och och en annan spelare som funkar av den enkla anledningen att den i princip finns även IRL (jag har till del fostrat Spelaren i fråga, men det är en annan historia).

En av dem var mellan en spelares drakonit (chronopisk ras) och en prinsessa/Drottning över ett extradimmensionellt ödlefolk vid naman saurider(SLP, jag vet namnet är fanatasilöst).
Personer i dramat:
Urak, RP Eric
, Dramats Kvinnliga huvudperson, SLP, jag
Rådgivara Eraki, Zèrells gamle lärare, SLP,jag

Det hela började (efter en smula Äventyrande, där Zèrells tvillingbror gick åt), med hintar som Urak inte riktigt greppade (jag vet fortafarande inte om det berodde på att spelaren inte greppade dem eller på att han spelade sin karaktär rätt, men det var i enlighet med rollen hursomhelst). Han gerppade i alla fall så mycket att han förstod att hon sökte en förtrolig och det var en början. Efter ytterligare lite äventyrande hade Urakförvärvat evigt liv via den vilda förmågan Stenålder (Vilda förmågor till DoD är en utveckling av Vildmagi gjord av Rickard ’Han’ Emilää). Han återvände därefter til sauridernas dimmension, dit han givetvis välkomnades. Urak och Zèrell samtalade om allt möjligt men fräst om det faltum att hon blivit drottning efter sina föräldras bortgång, dels attUrak fått reda på sitt demonarv (därav tillåtelsen att köpa den vilada förmågan). En del ömma repliker utbyttes , men ingen direkt kärleksförklaring. När han efter ytterliare lite äventyrana hade Zèrell råkat ganska illa ut i ett försak att uppnå evigt liv, och efter en mindre utskällnig från Eraki greppade Urak (tror att spelaren redan hade gjort det) vad det var frågan om. Det hela umynnad i en ganska känslosam konversation om ansvar mot folket, plikter och andra svåroigheter med interdimensionell kärlek :gremlaugh:

En annan Känsloladdad relation drabbade min RP
Personer i dramat
Ceyelezz; högalvsmagiker Rp, jag
Mardana, Ceyelezz numera avlidna hustru
Tajina, barnbarn till Zeregan och Mardana, SLP, Eric
Zeregan, Mörkeralvisk krigsherre, SLP Eric

Ceyelezz är en Högalv som fick sit torn och hela sin familj (familjen hade bildats före avskärmningen) utplånad en Krigsherre av mörkeralvsätt (Kliche, anledning var mer komplex än eventuella rasmotsättningar).
När han staradew på en ö hittade han en klase mörkeralvsbarn och ungdomar (föräldrarna hade dött av någon anledning som jag inte minns för tillfället). Det visade att ett av de barnen var ett ”våldtäcktsbarnbarn” till hans numera döda hustru och den mörkeralviska krigsherren.. Situtaionen blev än mer komplicerad när han uptäckte att de var has hustrus själ som reinkarnerats i flickan i fråga. När de väl kom därifrån slog hon följe med honom. Hur allt detta skall hanteras är oklrt ännu. Jag gissar att detta var en hämnd för ovan nämda incident;)

Ingen av dessa situationer var planerade i förväg. De lycades troligen därför att (a) Både eric och jag är rät6t bra på att sepla roller, (c) Vi upplever oss båda som känslomässig mogna och (b) det underlätades av att vi står väldigt nära varandra.

Mognad är en viktig faktor som för oss skiulle kunna ställa till det om det skulle ske med hela greuppen samlad. En av spelarna lider nämligen viss brist på den typen av mognad som krävs för denna typ av spel. Å andra sidan skall den keaktären åckså vara sån så tänker ja gtilöl lite kankse det kan vändas till fördel.

Min poäng är väl att det kan gå ganska lätt om de inblandad har en vettig inställning till det hela. Görs det bra kan det tillföra väldigt mycket.

NOT: Våran kampanj bygger bland annat på att högalvers kalla hjärtan veknar en del om deras isolation bryts under lång tid

Ursäkta alla typos, hoppas det är någorlunda läsligt

MVH Ceetan, som ville bidra med något

FallenAngel92

Veteran
På en hemsida som heter Stallet.se kan man rolla om kärlek mellan människor. Jag förstår egentligen inte varför alla bara vill rolla fantazy, personligen tycker jag att kärlek är mycket roligare. Man kan få lära sig mycket om hur andra personers liv, istället för att bara leva sitt eget liv, också ger det en lite erfarenhet till verkligheten