Nekromanti Köp och sälj

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har rätt mycket rollspelsprodukter som jag troligtvis aldrig mer kommer att använda i något sammanhang. Därför funderar jag på att slimma min samling en smula och sälja av en del av mina spel. Även om det bär mig emot. Bland annat så funderar jag på att avyttra en del Eon-moduler, antagligen på Tradera. Frågan är då om man ska lägga ut dem en och en eller som en enda fet auktion? Vilket tror ni ger störst inkomst och minst krångel?

Om någon är intresserad så kan jag tänka mig att lägga upp en lista här först.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Minst krångel (om du med »minst krångel« menar »inte få något sålt«): Lägg ut allting som ett paket.

Störst inkomst: Lägg ut dem en och en, eller i små men genomtänkta paketkombos.

Necross

Swashbuckler
När jag lade upp en lista med grejer till salu här nyligen (se här) så fick jag mer än hälften sålt direkt, till vettiga priser. Men det beror ju på vad du har att sälja så klart!

walium

Ganska töntig, faktiskt
En preliminär lista:

Jag har ganska mycket spel liggande och borde väl egentligen sälja mer, men det här är i alla fall början. Objekt markerade med * är sådana där jag fortfarande står i valet och kvalet. Priserna är förhandlingsbara även om jag inte har lust att skänka bort spelen.

Rifts - någon slags sci-fi-spel inropat på Tradera. Min utgåva är ifrån 1992 och är inplastad av föregående ägare. Rätt bra skick, säg 100 kronor?

Talislanta - jättetjockt spel, inhandlat från Dnalor för ett par år sedan. Fjärde utgåvan. Ett komplett men traditionellt fantasyspel. Mer eller mindre oanvänt, säg 150?

Ravenstar - någon form av smaklöst sci-fi-spel ifrån 1994. Slitet och aldrig spelat. Låt oss säga 50 spänn, men jag är villig att slänga med det gratis till storkunder.

Lord of the Rings - från Decipher, i stort sett aldrig använt. Vad sägs om 150 spänn?

Warhammer RPG - utgåvan ifrån 1995. Köpt i en numera nedlagd rollspelsbutik i Lund för åtta år sedan. I gott skick. Säg 100 kronor?

Ett paket med:

Shadows over Bögenhafen, Death on the Reik, Power behind the Throne och Middenheim: City of Chaos.

Jag är inte den första ägaren, men de är i gott skick och inköpta ifrån Legend Hobbyspel för en himla massa pengar en gång i tiden. Litegrann osäker på om jag verkligen vill sälja dem. Den intresserade kan i alla fall komma med ett bud.

Deaths Dark Shadow - äventyrsmodul till Warhammer

Judge Dredd* - en kantstött kartong innehållande ett spel ifrån Games Workshop. Aldrig använt, aldrig ens läst. Jag har ingen koll på vad det kan vara värt heller.

Sedan har jag en gedigen Eon-samling som jag listar i en annan post. Det handlar i alla fall om ett Eon II Deluxe och 14-15 moduler.

Usch, jag känner mig lite som en girig krämare efter det här inlägg. Hör av er om ni är nyfikna eller har några frågor.

Ram

Skev
Re: En preliminär lista:

walium said:
Shadows over Bögenhafen, Death on the Reik, Power behind the Throne och Middenheim: City of Chaos.
Wow, nu snackar vi! Vad vill du ha för dem?