Nekromanti "Köpa rollspel"

PAX

Jordisk Äventyrare
CoC är givet! Lägg dessutom till Delta Green så har du en finfin kampanj för rollpersoner i en X-filesliknande miljö. Dock med en liten twist på ämnet utomjordlingar.

Hunter från White Wolf. Står ut som det enda skräckspelet i Storytellingkonceptet. Bekämpa allt från vampyrer och varulvar till mer odefinerade monster enligt eget önskemål.

Chock. Varför inte? Är ett tag sen jag spelade Chock i och för sig men jag gillade det. Hade en kul och stämningsfull miljö med SAVE.

Alternity med Dark Matter kampanjen. Liknar på många sätt gamla Chock och Delta Green med olika väsen och "aliens". En skräck och detektivkampanj som bygger på att RPna ingår i en hemlig organisation.

Unknown Armies har lagt mycket av vikten vid magi och olika organisationer och hemliga sällskap. Har tyvärr bara regelboken så någon annan får fylla i med mer info.

KULT: Efter Döden Kan Ingen Höra Dig Skrika eller något sådant. Skämt och sido, Kult är ett spel som verkligen har satt rollspel i medias minne. Mycket på grund av spelets natur med bakom döden upplevelser och varelser som bryter in till mänskligheten från "den verkliga världen". Spelet blandar friskt med varelser från olika mytologier och det blir helt enkelt bra.

In Nomine. Inte riktigt skräck men kan ändå vara värt att nämna. Spelet kretsar kring änglar och demoner.

All Flesh Must Be Eaten - har jag hört talas om men varit för rädd för att köpa.

Slutligen måste jag säga att i en skräckkampanj skall spelarna inte vara riktigt säkra på vad inriktningen är. Därför kan man blanda olika element från flera spel och få en riktigt fin "crossover" kampanj.

/Patrik

"Die gemüse sind gestorben und die sahne sind so schalk." - Caramba

Internetgurun

Veteran
...

Till skilnad från, ja vad han heter, så tycker jag att kult är ett förbannat utmärkt spel som klassas hörgre i kvalite and de andra nämnda och att kult inte skulle vara ett skräckspel, ja det utlåtandet gör mig sur!

glädje mäts inte enbart i cm snö utan även i mm regn och m/sec

Mambo

Veteran
Va?

Öhh???
Vadå "riktigt" rollspel?
och vad saknar Gemini för att klassas som ett "riktigt" rollspel? visst du behöver inte tycka om det men det är minst lika "riktigt" som t.ex EON eller vilket annat rollspel som helst.

Let's face it,
Gemini rocks..