Nekromanti köper ni andra spel än de ni spelar?

Janus

Veteran
Joda, har ett antal rollspel jag aldrig spelat, som jag bara åtnjuter som god läsning. Nightmare Lands till AD&D är ett sådant exempel.

RiotMinds material är att rekomendera till andra rollspel, Trudvang är riktitg skön. Paul Bonner, tack.

Dimfrost

Special Circumstances
Minst sagt. Jag har ett tjugotal spel här hemma och har väl spelat runt 5. Eftersom det var länge sedan jag spelade någorlunda regelbundet köper jag mest spel som inspiration nuförtiden. Därför har det blivit mycket GURPS och andra mer generella grejer. Det finns massor av spel där jag bara har grundboken och inget mer. Men steget till att göra som Nightowl och sälja av det jag inte använder är ganska långt... Jag har en gnagande känsla av att om jag sålde säg GURPS Mars eller Russia (som jag knappt använt till något, någon av dem. Mars köpte jag efter inlägget om Marsmusketörerna men då var inspirationen redan slut) så lär jag komma på ett koncept med ryska medeltidsrymdfarare på Mars...

/Dimfrost

Shaggy

Swordsman
Ja. Fler än de jag spelar.

Jag spelar mest gamla DoD, och numera Mutant: UA och Eon. De flesta engelska spel jag har köpt har jag aldrig spelat. Jag tenderar att hålla mig till de system jag gillar bäst, och resten är för inspiration och nöjet av att läsa dem.

Illern

koppariller
Re: Nästan enbart.

Alla spel jag köpt ''på sistone'' har bara varit som inspiration (t.ex. Västmark eller Gondica) eftersom jag speleder mitt eget Terra Draconis och det tyvärr inte blir något spela av för mig eftersom mina spelare antingen är för upptagna, för lata eller för rädda för ''petimetertendenser'' hos de andra spelarna för att spelleda, tyvärr :gremtongue:

Basenanji

Postd20modernist
Konsumera rollspel!

I en annan tråd är det uppenbart att många vill arbeta med rollspel. Jag köper gärna rollspelsprodukter just av det skälet- jag vill visa SF-bokhandeln (Sthlm) att de inte ska lägga ned sin rollspelshörna genom ren konsumism. Många av produkterna använder jag aldrig. Men så är jag också en samlartyp. Jag ser gärna alla produkter i min rollspelshylla som ett sorts referensbibliotek.

Kanske leder det till att fler engagerade själar kan hålla på med sin hobby "på jobbet"?

Min önskan är att vi blir fler och fler som visar att det går att göra pengar på rollspel. Tex tycker jag att Krilles Västmnark förtjänar vidare spridning.

Vänligen,
Basenanji

Johan K

Gammal & dryg
Oj !
Det låter ju seriöst ju.. att köpa 1 rollspel varje konvent.. Det var ju inte illa...
Alltid kaske man hittar nått som är intressant eller iaf får nån inspiration av.

Minimoni

Homelander
Re: Osthem till Eon

Det där lät intressant. Har varit intresserad av Osthem ett tag, kanske borde fundera på en liknande lösning.
Jo. Det gäller att "stjäla" det bästa från alla världar. Mitt lilla experiment har hittils visat sig vara mycket lyckat! Just nu spelar vi snösaga fat med ett Eon perspektiv.

Tzimisce

Magnus L

Hero
Utöver de vi spelar äger vi Western och Gondica...vunna från Sveroks Scenariobank.

Däremot har vi ett stort antal dubletter av de flesta moduler :gremwink:

Tobias Eliasson

Veteran
Självklart!

Det är ju jätteroligt att bara läsa rollspel. Är som många andra en samlare när det gäller spel, och äger väl en 20 olika rollspel, många med en modul eller två.
Att jag aldrig kommer att spela många av dem bryr jag mig inte om ett dugg.

Shaggy

Swordsman
Re: Nästan enbart.

Du får väl försöka haka på någon annan spelgrupp också då? I en stad som Linköping borde det inte vara så svårt. Fast du kanske redan spelar mer än du har tid med? :gremsmile: