Nekromanti Köpes: 1st & 2nd ed AD&D-prylar och lite annat

chrull

Stockholm Kartell
Är på jakt efter lite AD&D-saker som jag tycker mig sakna i samlingen:

1st edition:
Fiend Folio
Deities & Demigods
Oriental Adventures

2nd edition:
Monstrous Manual

Al-Qadim Land of Fate
Al-Qadim Arabian Adventures

Spelljammer Adventures in Space

5th edition:
MM
DMG
Starter Set

Andra relaterade saker kan också vara av intresse, men det är framförallt de nämnda jag är på jakt efter. Har du något du vill bli av med?

chrull

Stockholm Kartell
La till 5th edition också. Because why not.

Staffan

Myrmidon
Om du är ute efter något för att använda, snarare än något att ha i hyllan som en samlarpryl, så har ju Wizards gett ut en del av de prylarna som nytryck de senaste åren. I alla fall Monster Manual och Unearthed Arcana till 1e, och Monstrous* Manual till 2e, möjligtvis någon annan av 1e-hardbacksen.

* 2e-boken heter Monstrous Manual för att man ville undvika att ge royalties till Dave Arneson, vilket man hade behövt om den hetat Monster Manual.

chrull

Stockholm Kartell
Staffan;n73620 said:
Om du är ute efter något för att använda, snarare än något att ha i hyllan som en samlarpryl, så har ju Wizards gett ut en del av de prylarna som nytryck de senaste åren. I alla fall Monster Manual och Unearthed Arcana till 1e, och Monstrous* Manual till 2e, möjligtvis någon annan av 1e-hardbacksen.

* 2e-boken heter Monstrous Manual för att man ville undvika att ge royalties till Dave Arneson, vilket man hade behövt om den hetat Monster Manual.
Jag vill ha de äldre grejjerna eftersom de är snyggare :)

erikt

Hero
Jag har dubbletter av 1st ed Monster Manual och Oriental Adventures som kan tänka mig att sälja.
(Jag trodde att jag hade en dubblett av Deities and Demigods också, men just nu hittar jag bara ett ex. så där vågar jag inte lova något.)

anth

Vetefan
Hm, jag har dubletter av ADnD Monster Manual II och Manual of the Planes.
Såg även att jag har dubletter av Dungeoneers Survivial Guide, Wilderness Survivial Guide, Greyhawk Adventures - men det är av tveksamt värde för dig eftersom de kommer från den senare delen av ADnD-eran.

chrull

Stockholm Kartell
Ni får båda gärna PMa mig vad ni vill ha för grejjerna och skicket på dem.

anth

Vetefan
Jag kan ta med imorgon. Antingen om du har tid för lunch eller på kvällen. Eftersom jag är en hårdhudad businessman är det "pay what you want" som gäller. :)

chrull

Stockholm Kartell
Zoth-Ya;n74803 said:
Är du intresserad av andra Al-Qadim grejer?
Eventuellt. Inte tillräckligt intresserad för att betala jättesummor dock. Men vill du bli av med något kan du skicka ett pm på vad du har och vad du vill ha för det :)

MattiasLejbrink

Swordsman
chrull;n74818 said:
Eventuellt. Inte tillräckligt intresserad för att betala jättesummor dock. Men vill du bli av med något kan du skicka ett pm på vad du har och vad du vill ha för det :)

Jag kan vara intresserad om det inte blir något, men Chrull har första ping såklart.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
:) Just nu har jag grejerna nedpackade, men vi kan säga att först upp till Grottröj 10 får dom för ca:200kr tror det är 2-3 boxar och 2-3 "häften"

Rob

Veteran
Jag kan sälja följande:

Monster manual (sliten, orange rygg)

Rules cyclopedia (sliten, mitt läs ex)

chrull

Stockholm Kartell
Rob;n74832 said:
Jag kan sälja följande:

Monster manual (sliten, orange rygg)

Rulles cyclopedia (sliten, mitt läs ex)

Låter toppen! Ta med på HoboCon!