Nekromanti Köpes Buffy rpg

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Tyvärr inte. Jag håller mina nära hjärtat (särskilt den som har mitt namn i sig), MEN den brukar alltid finnas att köpa på GothCon för relativt billig peng om jag minns rätt. Om du inte fått tag i det tills dess kan det vara värt att leta där (eller be någon fixa med sig det därifrån).

Nässe

Myrmidon
Gött! Tack för tipset. Är det ngn privatperson som säljer av en jättestash eller hur funkar det?

Robert Jonsson

Nej, butikerna som är där brukar alltid ha det undangömda eller i sina rea-lådor, men det säljer aldrig. Vilket är synd eftersom det faktiskt är ett bra spel.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Robert Jonsson said:
Nej, butikerna som är där brukar alltid ha det undangömda eller i sina rea-lådor, men det säljer aldrig. Vilket är synd eftersom det faktiskt är ett bra spel.

Jag har funderat på att köpa det flera gånger, men dragit mig pga illustrationerna. Jag har fått för mig att det har en del illustrationer från TV-serien, och sånt blir aldrig bra tycker jag. Se på Supernatural och Serenity; visst är det OK spel, men illustrationerna är ju bara bläääääääääägh.

//Krank, samma sak med Stargate och BSG

Robert Jonsson

Det finns inga illustrationer (eller jo, på arketyperna, så 12 stycken) - det är bara fotografier (caps) från serien. Som det sig bör i ett licensspel.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Robert Jonsson said:
Som det sig bör i ett licensspel.
Fast det är ju det som suger, och som gör alla licensspel tusen gånger sämre än de behöver. För det är fuuuuuuuuult med screencaps. ger ett asbilligt intryck, och skapar knappast någon stämning.

Så, som det är i licensspel ja, men som det bör? Jag skulle snarare säga att det är som en förbannelse licensspelen drar med sig, som gör dem för evigt mediokra som produkter, oavsett hur välskrivna de är i övrigt.

Nässe

Myrmidon
Åh, som nyfrälst Buffian blir jag helt pirrig av att tänka på att jag kan köpa spelet- shit- hoppas bearnie eller Lukas ska till conet, så jag kan skicka med dem pengar!

Robert Jonsson

Som sagt var, jag vill inte ha illustrationer i ett licensspel. Då kan de strunta i att göra en licens på det imo. eftersom det då tappar en del av stämningen... Men det är nog inte något som vi bör diskutera i den här tråden iofs.

Robert Jonsson

Vägrar de åka dit, så går det säkerligen fixa på något sätt.

Fan. Just nu insåg jag att jag har 3(!) regelböcker av Buffy och inte vill bli av med någon. Ibland är livet hårt. XD

Nässe

Myrmidon
Robert Jonsson said:
Vägrar de åka dit, så går det säkerligen fixa på något sätt.

Fan. Just nu insåg jag att jag har 3(!) regelböcker av Buffy och inte vill bli av med någon. Ibland är livet hårt. XD
:gremsmile: Är det bra?

Robert Jonsson

Nässe said:
:gremsmile: Är det bra?
Jag köpte den första regelboken och blev kär i boken, så jag köpte den limiterade utgåvan. Sen när jag skrev till den reviderade regelutgåvan (som var den sista modulen som kom ut) så fick jag den av dem efteråt.

*suckar*

Jag sörjer fortfarande att Sunnydale-boken inte kom ut. Nörden inom mig skrek av glädje då Mr. Whedon själv hittade på både Faiths och Kendras efternamn just för den boken... Och så släpptes den aldrig. :gremfrown: