Nekromanti [Köpes] Gamla serietidningar på svenska

Cassius

Hero
Hej, jag har en elev som har autism, han har precis fått upp ett stort intresse för superhjältar. Jag behöver komma över tidningar på svenska(han är knappt läskunnig)skicket på dom kvittar och mängden är viktigare än innehållet. Han gillar Avengers och X-men, han är 9 år gammal. Finns det någon som vill sälja tidningar som ligger och skräpar så hör av er, ni gör en liten kille jävligt glad.

Mvh Cassius, pedagog samt en malström av sex och brott.

anth

Vetefan
Beroende på hur mycket jobb du tänker lägga ner.
- Antikvariat brukar ha serietidningar.
- Nöjesfält, som Liseberg, brukar köpa in serietidningar per kilo och ge bort som priser. Kan vara värt att fråga om man kan få köpa av dem.

Cassius

Hero
Antikvariaten i Malmö säljer mest fina grejer och nästan allt på engelska. Det är mer dussin tidningar jag letar efter.

anth

Vetefan
Cassius said:
Antikvariaten i Malmö säljer mest fina grejer och nästan allt på engelska. Det är mer dussin tidningar jag letar efter.
Loppisar?

Recca

Femme Fatale
Cassius said:
Hej, jag har en elev som har autism, han har precis fått upp ett stort intresse för superhjältar. Jag behöver komma över tidningar på svenska(han är knappt läskunnig)skicket på dom kvittar och mängden är viktigare än innehållet. Han gillar Avengers och X-men, han är 9 år gammal. Finns det någon som vill sälja tidningar som ligger och skräpar så hör av er, ni gör en liten kille jävligt glad.

Mvh Cassius, pedagog samt en malström av sex och brott.
Jag tycker du är väldigt gullig, Cassius. Om jag vore en autist så skulle jag vilja att du läste serietidningar åt mig. :gremsmile:

Ram

Skev
Seriebörsen i Linköping har en hel del gammalt till resonabla pengar.

serieborsen.se

Maila Peter och fråga. Han har massor som inte finns på hemsidan.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Är det bråttom? Jag kommer under sommaren att befinna mig i Hudiksvall, där det finns en butik med bokstavligt talat backvis med gamla superhjälteserier (och andra serier) för typ några kronor stycket.

Jag kommer att åka upp på fredag och stanna en dryg månad. I slutet av månaden kan jag köpa ett gäng tidningar och donera om du PM:ar en adress. Behöver du ha dem innan kan jag reka lite, se om jag hittar några som t.ex. finns i ordningsföljd, och sen får du kanske föra över pengar. Har en ganska torr månad pga More than Humantryck.

Cassius

Hero
krank said:
Är det bråttom? Jag kommer under sommaren att befinna mig i Hudiksvall, där det finns en butik med bokstavligt talat backvis med gamla superhjälteserier (och andra serier) för typ några kronor stycket.

Jag kommer att åka upp på fredag och stanna en dryg månad. I slutet av månaden kan jag köpa ett gäng tidningar och donera om du PM:ar en adress. Behöver du ha dem innan kan jag reka lite, se om jag hittar några som t.ex. finns i ordningsföljd, och sen får du kanske föra över pengar. Har en ganska torr månad pga More than Humantryck.
När som blir bra, när vi får honom att läsa själv kommer han plöja! Det värmer jätte mycket med all erbjuden hjälp!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Cassius said:
När som blir bra
Dåså, skicka mig en adress innan månadsslutet så köper jag en hög och postar.

Azathoth

Veteran
Hej Cassius

Vilken god gärning, jag har en bunt med serietidningar på svenska som ligger i lådor, det ska finnas allt möjligt, Stålmannen, hulken, Marvel, spindelmannen mm.

Skicka ett PM om du behöver flera så kan vi ordna något.

//Styggo

Max Raven

T12-kultist
På marknad brukar man kunna hitta stånd där de säljer massvis med gamla tidningar, men marknad kanske är en skånsk sommargrej... Grejen är den att de brukar ha butiker också.

I vilket fall, den enda jag kommer ihåg på rak arm är seriebörsen, som redan nämnts.

Cassius

Hero
Jag tänkte bara meddela att jag har fått en bunte serietidningar. Jag skriver igen ifall det behövs fler! Just nu älskar jag rollspel.nu!