Nekromanti Kört fast i monster för NWOD

Aicasse

Veteran
Jag håller på att skriva ihop ett rollspel för Innocents i NWOD tills halloween. Har fått den stora äran att vara sl på den årliga middagen/rollspelsmötet och har nu kört fast totalt.
Jag har insett hur enormt mycket jag inte riktigt 100% fattar hur man gör ett monster. och böckerna är inte mycket till hjälp.
Såå.. någon som har erfarenhet av det hela som kan hjälpa mig lite? Karaktärerna kommer vara mellan 12-15 år gamla och ha lite vuxenhjälp men inte mycket.. mitt ute i skogen. i en storm. hjääälp.. :s

GnomviD

Heresiark
Tja, fundera över vad som monstret bör vara? Vill du använda ett övernaturligt monster (ex. spöken eller häxor är ju klassiska ute i skogen) eller ska det vara ett mänskligt (seriemördare, våldtäktsman, etc)? Ta gärna en titt i WoD-böckerna Antagonists eller Second Sight för idéer. Om du råkar ha Noctum 2nd ed så finns det rätt intressanta grejer om seriemördare i den.

Tematiskt: De är mitt ute i skogen under en storm, alltså är de isolerade, och mycket av den obehagliga stämningen kommer från vetskapen att de är ensamma med någonting ont utan att någon kan hjälpa dem. Spela på den isolationen, gärna tillsammans med att det som är ute efter dem vet mer än dem själva.
Några tankar snabbt: En häxa som står i kontakt med skogens andra och leker med karaktärerna. Hon vill framkalla extrema känslor hos dem för att lagra dem och göra... någonting ont. De blir förföljda av ett spöke som hemsöker dem tills dess att de gör något åt det. De har slagit läger nära The Hedge, och en True Fae beslutar sig för att skicka ut en jägarstyrka för att fånga dem. En personlig favorit är annars att rippa gruntanken från äventyret Vildhjarta, nämligen att skogen själv är deras fiendee och leker med dem.

Aja, där har du några tankar. Försök hitta ett koncept som passar bra och som du tror skulle fungera bra att spela. Bry dig om regler och stats senare. Hittar du en cool grej som reglerna inte stödjer, kör på ändå.

Beroende på vart äventyret är förlagt så kan du ju om det passar använda en Wendigo.
En Indiansk folkmyt och en tämligen makaber sådan.
Om du spelat Werewolf the Apocalyspe så förknippa den inte med det tramset.

Läs mer här.