Spelknepe
Veteran
Hej!
Nu ska jag vara spelledare imorgon för ett pang-pang spel, och jag har kört fast med en liten men viktig detalj... en twist till äventyret.
Här kommer först en karta som spelarna ska få.
Vanlig länk till kartan: http://www.erebaltor.se/other/bombmap.jpg
Tanken är att en rik snubbe har hyrt rollpersonerna för att rädda hans dotter som är kidnappad och dessutom armerad med en bomb.
Jag vill helst att det ska gå på tid, och rollpersonerna måste ta sig från "Entrance", skjuta ner skurkarna på vägen, hitta flickan (som finns någonstans?) och desarmera bomben i tid!
Jag känner dock att det blir ganska enformigt, och jag skulle vilja ha en twist eller något. Och varför smäller skurkarna inte bara av bomben när de märker att de har misslyckats?
Röd dörr = Stark säkerhetsdörr/barrikaderad dörr. Svår att få upp
Hexagongrejjs = Ramp/walkway som ligger ovanför allt
Tacksam för idéer och tankar!
Nu ska jag vara spelledare imorgon för ett pang-pang spel, och jag har kört fast med en liten men viktig detalj... en twist till äventyret.
Här kommer först en karta som spelarna ska få.
Vanlig länk till kartan: http://www.erebaltor.se/other/bombmap.jpg
Tanken är att en rik snubbe har hyrt rollpersonerna för att rädda hans dotter som är kidnappad och dessutom armerad med en bomb.
Jag vill helst att det ska gå på tid, och rollpersonerna måste ta sig från "Entrance", skjuta ner skurkarna på vägen, hitta flickan (som finns någonstans?) och desarmera bomben i tid!
Jag känner dock att det blir ganska enformigt, och jag skulle vilja ha en twist eller något. Och varför smäller skurkarna inte bara av bomben när de märker att de har misslyckats?
Röd dörr = Stark säkerhetsdörr/barrikaderad dörr. Svår att få upp
Hexagongrejjs = Ramp/walkway som ligger ovanför allt
Tacksam för idéer och tankar!