Jag har faktiskt aldrig träffat några kändisar, inte riktigt kända eller riktigt coola sådana i alla fall. (Om man inte räknar den gången då jag var på samma party som Tom Jones men då träffade jag honom inte direrkt, utan det var mera ett fall av "var i samma rum som".) Men visst, jag har pratat ost med Robert Aschberg och delat ett wienerbröd med Krister Sandelin. Under min tid i skivaffär så har jag dock betjänat ett stort antal kända nyllen, men om det räknas som "har träffat" låter jag någon annan avgöra. Här är i alla fall några av dem och vad de ville ha:
Magnus Uggla
Magnus Härenstam (Ständigt denne Härenstam! Han gillar förövrigt skittråkig musik i form av tillbakalutad gitarrjazz. Jag vill minnas att han hans stora favorit var supersnarket Brad Mehladu. Trevlig är han dock.)
Ulf Lundell (Han var lite butter och ville ha en platta med Bert Jansch.)
Marit Bergman
Lasse Berghagen
Janne Schaffer
Arja Saijonma
Joakim Pirinen (Pirinen gillar den mest udda experimentjazz du kan tänka dig. I jämförelse med hans musiksmak så är hans serier rena svenssongrejorna.)
Fredrik Lindström
Robert Broberg
Bengt Vesterberg (Även han är jazzdiggare.)
Johan Johanson
Wille Crafoord
Kjell Alinge (Jag tipsade Alinge om kompositören Torsten Rasch platta "Mein herz brent" med impovisationer i pseudo-operastil över låtar av Rammstein(!). Han tyckte den var ball.)
Tuva Novotny
Björn Rosengren
Maria Lundqvist
Karl-Axel och Monika Dominique
Sven-Bertil Taube (Sven-Bertil var tydligen undercover för jag kände inte igen honom och blev tvungen att efter kollegors påpekande kolla kortslipen med hans namnteckning för att få hans identitet bevisad. Han såg mest ut som en halvlodis med helskägg och basebollkeps!)
Peter Jöback
Ola Salo
Görel Crona (Görel är inne på världsmusik och sådant jävla infödingsflumm!)
Howlin Pelle Almqvist
Ove Törnqvist
Martin Ljung (Han blev glad när jag berättade hur cool jag tyckte han var som Rock-Fnykis.)
/Anders