Nekromanti Kändisar du träffat

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Draugen said:
Har varit hemma hos basisten i The Coffinshakers och lirat Heroquest, samt lirat in en stygg video med Mr Coffin himself. Vi gick i samma klass på mellanstadiet (jag och basisten alltså). Säkert ingen som vet vem killen är endå.
The Coffinshakers? Som i psychobillybandet The Coffinshakers?

Klart som fan att man känner till dem.

Organ

Out of time, out of mind
Jag har bland annat pratat med Albert Speer
Gissa om detta kommer ge Didi Örnstedt vatten på sin kvarn. Jag kan redan se rubriken framför mig:

ROLLSPELSSVERIGES OKÄNDA KOPPLINGAR TILL NAZITYSKLAND! :gremgrin:

/Anders

Svarte Faraonen

ром и смерть
Addendum

Ytterligare två kontakter, med tema sommarhus. Jag har spenderat en hel del tid hos en polare vars familj hade sommarhus mitt emot Samuel Fröler, så vi har umgåtts en del med hans son (han var i vår ålder). Jag har också en sommar bott granne med Bengt Magnusson i skärgården.

krank

Går ondskans ärenden
Jag har krökat med Devo (och lånat ut mitt bälte till sångaren att piska med under »Whip It«).
Knäcker inte Albert, men Devo kommer helt klart som god tvåa...

//Krank, färdig med att vara cool

Organ

Out of time, out of mind
Jag har faktiskt aldrig träffat några kändisar, inte riktigt kända eller riktigt coola sådana i alla fall. (Om man inte räknar den gången då jag var på samma party som Tom Jones men då träffade jag honom inte direrkt, utan det var mera ett fall av "var i samma rum som".) Men visst, jag har pratat ost med Robert Aschberg och delat ett wienerbröd med Krister Sandelin. Under min tid i skivaffär så har jag dock betjänat ett stort antal kända nyllen, men om det räknas som "har träffat" låter jag någon annan avgöra. Här är i alla fall några av dem och vad de ville ha:

Magnus Uggla

Magnus Härenstam (Ständigt denne Härenstam! Han gillar förövrigt skittråkig musik i form av tillbakalutad gitarrjazz. Jag vill minnas att han hans stora favorit var supersnarket Brad Mehladu. Trevlig är han dock.)

Ulf Lundell (Han var lite butter och ville ha en platta med Bert Jansch.)

Marit Bergman

Lasse Berghagen

Janne Schaffer

Arja Saijonma

Joakim Pirinen (Pirinen gillar den mest udda experimentjazz du kan tänka dig. I jämförelse med hans musiksmak så är hans serier rena svenssongrejorna.)

Fredrik Lindström

Robert Broberg

Bengt Vesterberg (Även han är jazzdiggare.)

Johan Johanson

Wille Crafoord

Kjell Alinge (Jag tipsade Alinge om kompositören Torsten Rasch platta "Mein herz brent" med impovisationer i pseudo-operastil över låtar av Rammstein(!). Han tyckte den var ball.)

Tuva Novotny

Björn Rosengren

Maria Lundqvist

Karl-Axel och Monika Dominique

Sven-Bertil Taube (Sven-Bertil var tydligen undercover för jag kände inte igen honom och blev tvungen att efter kollegors påpekande kolla kortslipen med hans namnteckning för att få hans identitet bevisad. Han såg mest ut som en halvlodis med helskägg och basebollkeps!)

Peter Jöback

Ola Salo

Görel Crona (Görel är inne på världsmusik och sådant jävla infödingsflumm!)

Howlin Pelle Almqvist

Ove Törnqvist

Martin Ljung (Han blev glad när jag berättade hur cool jag tyckte han var som Rock-Fnykis.)

/Anders

Organ

Out of time, out of mind
jag har spelat rollspel med Magnus Uggla.
Ja just det ja, det har du nämt vid något tillfälle men jag har glömt be dig berätta mer. Gör gärna det. Vilket spel spelade ni? Var du spelledare? Dog Magnus? Var det en engångshändelse eller är han möjligen garderobsrollspelare?

/Anders, så många frågor

Jambu

Swordsman
Medan Romeo, Angela och Michele var väldigt pratglada och sällskapliga så sa Sean aldrig ett ord.
Han gav mig bara riktigt mörka blickar...