Jävligt bra initiativ. Jag gillar din idé starkt!
För en gång skull sitter inte de som kör en tjej-RP med hundra minusmodifikationer, utan istället en massa bra fördelar, liksom männen fast på olika punkter.
Good work!
Lycka till med detta nu.
Jämlikhet i rollspel, äntligen - det var på tiden kanske man kan säga. Inte för att jag är feminist eller engagerad på något vis, men jag är ett rättvis realist däremot.
Själv brukar jag inte göra någon skillnad istället, det ena könet skiljer sig inte från det andra, de får exakt samma modifikationer.
Alltså modifierar jag inte efter kön, utan efter den faktorn att alla människor är olika. Så den mannen har samma chans att bli klen som den andra mannen, men även alla kvinnor har samma chanser som männen. Det är alltid någon starkare, smartare, intelligentare, mer bildad o.s.v. oavsett kön. Magnus Samuelssons fru skulle rycka ballarna av mig och göra kast med ful kille, liksom. Ändå är hon kvinna och jag man, men so what... Det beror på vem man är som person, inte vilket kön man har. Hon har valt att träna sig och jag att inte träna mig, det är skillnaden.
Jag menar det finns ju brudar som är mycket starkare än en del killar, så alltså får bägge kön samma modifikationer då jag gör spel. Sedan kanske de påverkas av yrke, bakgrund och ras, men inte av könet.
Fattar någon?