Re: Könsförtyck – historiskt trovärdigt? …
Det finns väldigt många som gör det även om det varierar beroende på spel (och person naturligtvis).krank said:Jag ifrågasätter huruvida spelare verkligen reagerar så värst mycket på sånt där.
Jag har förstått att du tycker det och har även tydligt klargjort min ståndpunkt. Jag tror att dessa utbrott snarare skadar frågan än gynnar den på samma sätt som jag tycker att sådana saker som omotiverad kvotering gör det. Man kan inte bryta ned ett inrotat patriarkat på kort tid genom att befodra kvinnor till poster för att de är kvinnor utan att man skall noga se till att de är väl kvalificerade för den post som de skall inneha annars kommer de att göra ett sämre jobb än den man som de petade åt sidan och då kommer det envisa patriarkatet att få vatten på sin kvarn. Bättre då att driva frågan bland barn och yngre och låta tiden göra det naturligt. Debatten skall naturligtvis fortgå, men jag tror att vinsten är större i att göra det i god ton och utan onödiga påhopp.krank said:Och om de gör det, så tycker jag att det är hög tid att vänja av dem med det.
Orättvisor har alltid stört mig, oberoende av om det rör sig om könsförtryck eller åsiktsförtryck, speciellt om förespråkarna lutar åt det rabiata hållet. För min del handlar det mer om att jag tycker att hårda ord och långsökta jämförelser och logikkedjor snarare skadar denna sak. Man behöver inte vara könsförtryckare bara för att man inte stödjer din agenda för rollspelshobbyn vet du.krank said:Och sedan detta eviga snack om "fördömande". Huruvida man känner sig dömd eller inte har ju egentligen bara med att göra hur pass stor vikt man lägger vid vad till exempel jag skriver. Bryr man sig inte om vad krank tycker om det sätt man spelar på, ja då finns det väl inga problem i något krank säger?
Är du verkligen så beroende av vårt godkännande, att du blir alldeles till dig för att vi inte tycker om det sätt du spelar?