Nekromanti Kalender och scheman

Dilandau

Myrmidon
Finns det några bra kalender/schema/att göra-program eller tjänster här i världen? Idealiskt skulle jag vilja ha en onlinetjänst där jag kan lägga in alla saker jag ska göra och sedan få påminnelser smsade till min mobil. Existerar något sådant?

Vad använder ni för program för att få struktur på era dagar?

Johan K

Gammal & dryg
Vad använder ni för program för att få struktur på era dagar?
Tycärr så använder jag inte direkt några hightechgrunkor, det enda jag använder för att få struktur på dagen min är dels väckarklockarfunktionne på mobile, så man kommer upp på dagarna. Sedan så använder jag den gratiskalender man får ifrån kommunal, den har räddat mig måånga gåner !!

Så inga hightechgrunkor för min del.. Änsålänge iaf. :gremcrazy:

Feuflux

omjonasson.se
Sunbird? Äh, jag har ingenting att hålla reda på och om det skulle dyka upp nåt viktigt så lägger jag in en påminnelse på mobilen och/eller en textfil på skrivbordet på datorn.

Ichabod_UBBT

Warrior
Alternativet är att köpa typ en pocketpc eller en smartphone eller något sådant. som har outlook mobile...

Så kan man synca den med outlook på datorn. Så skriver du in saker på datorn så syncas det till mobilen och tvärtom....

kostar kosing men ACK så effektivt. Jag har tusen tider och spelmöten, och det är tur att jag håller reda på allt.

Saxifrage

Hero
Det finns personalplaneringsprogram som skickar SMS med påminnelser (eller flaggar för luckor), men jag har inte sett något för personligt bruk. Kanske vore något att utveckla.

För min egen planering använder jag enbart Outlook. Eftersom jag tillbringar nästan alla vardagar på kontoret så räcker det med att jag har koll där och då. På helgerna kan det liksom kvitta.

Bara av nyfikenhet: ni som har så stort behov av att planera er fritid, vad är det egentligen ni planerar? Min fritidsplanering brukar inskränka sig till "fika med X kl 14.00" (oftast bestämt två timmar tidigare), det behöver jag knappast en Palm för att hålla reda på.

Dilandau

Myrmidon
Jag har egentligen inget behov av en avancerad tjokamafräs. Jag tycker bara det verkar roligt.