Nekromanti Kalla mig detaljfixerad men...

Weatherman

Hero
Är det nån förutom jag som tycker att det är konstigt att utvecklingen i Geminis värld verkar ha stått still i nästan 1000 år? Jag syftar då t.ex. på Danteos svärd som enligt mig har ett ganska medeltida utseende...

Jo, jag tänkte på det jag med. Om man räknar enligt vår utveckling så hamnar man ungefär på gammeltestamentlig tid, men då utkämpades ju krig och farsoter med stolta härar och grejer, även om de inte hade tunga rustningar eller var beridna eller liknande grejer.
Vad sen gäller Danteros svärd så kan jag inte förklara det, men det kanske såg annorlunda ut från början, med smiddes om senare. Svärd lär ju annars ha funnits (i vår värld) redan långt före år noll. Eventuellt så är det inget medeltida svärd utan ett gammeltestamentligt svärd, vilket i så fall skulle förklara en del. Visserligen var svärden inte så stora på den tiden men det här är ju som bekant en annan värld. Slogs man mot demoner och liknande så kanske man uppfann tvåhandssvärdet...

...eller nåt.

//Purgatorius the Purgath

NecTech

Swordsman
Tjenare......

"Är det nån förutom jag som tycker att det är konstigt att utvecklingen i Geminis värld verkar ha stått still i nästan 1000 år?"

Kanske det...Men det är ju trots allt fantasy.....och i fantasy är ju allt möjligt, eller hur?????

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>

Weatherman

Hero
Ja det är väldigt sant. Men jag tycker inte att Gemini har särskilt mycket gemensamt med annan fantasy den är essutom väldigt lik vår medeltida värld (vilket också anges på framsidan till boxen).

Tobbo

Veteran
Först så måste man som sagt påpeka att det är fantasy.. vilket man kan säga utgörs mycket att det finns magi och magiska väsen av olika slag. Vem vet hur vår värd skulle se ut om det hade funnits magi??

Sen om man nu ska bli äckligt historisk kom mycket av utvecklingen runt upplysningen och det var då kyrkans makt/influenser försvann. Men i Geminis värld har kyrkan så stor makt att dom kan bromsa den utvecklingen.. Finns inte så många vetenskapsmän just pga detta. Dom blir nog kallade för kättare och vi vet alla vad som händer med dom (min grupp flyr just nu pga denna anledning).. :)

Fast som sagt var, det är ett rollspel vi gärna spelar och med lite modifikationer är det himla härligt. Vem bryr sig om tidsdetaljer då?