Nekromanti kalla svårighetsgraderna (Den andra verkar ej funk

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Efter ett speltest med mitt nya stidssystem märkte jag att mina svårighetsgrader inte räcker till
och bestämde mig för att lägga till ytterligare två stycken.
Jag tycker det är fånigt att kalla dem saker som "Extremt utmanande" och vill helst ha nya "snygga" ord.
Så här ser det ut för tillfället.

5 Simpelt (kapa en tatamimatta med sitt katana.)
10 Normalt (sparka upp en tung dörr, klyva en tjock ek.)
15 Utmanande
20 Svårt
25
30
35 Heroiskt
40 Legendariskt (Kapa stora byggnader med ett svärdshugg.)
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
978
Location
Södra stockholm
Som påpekas i Matiné, så är "normalt" lite problemantiskt som benämning på svårighetsgrad. Där kallas den "krävande", vilket är rätt bra, tycker jag. Men "normalt" gör ju iofs att man vet var man ska börja... då kan jag tyckat att "normalt" ligger lite nära ena änden av skalan...

Förslag
5: Trivialt
10: Enkelt (för nog kan "normalt" vara "enkelt"?)
15: Krävande
20: Svårt
25: Kritiskt
30: Absurt
35: Heroiskt
40: Legendariskt
 
Top