Nekromanti Kampanj/Äventyr

_ReeDeeM_

Veteran
Har faktiskt aldrig spelat N2 någon gång, men har tänkt att köpa det inom en snar framtid. Eftersom jag då ska vara SL så funderar jag lite över vad jag ska spela för kampanj/äventyr.

Jag kommer ihåg ett program som gick sena kvällar på tv4 för sisådär kanske 5 år sedan, det handlade om övernaturliga saker (som de förövrigt sa vara sanna och komma från nått arkiv från någon hemlig organisation i USA, jaja). Tror det hette "paranormalt" eller nått i den stilen, någon annan som vet vad jag menar för program?

Iaf så var det ett avsnitt där som handlade om en varelse (parasit) som legat nerfrusen i is (tror det var i sibirien, men plats kan jag ju välja lite hur som helst... bara det finns nö och is). Parasiten kom in i kroppen genom de sporer som fanns i isen, väl inne i kroppen så började de växa och ta formen av maskar för att sedan... ja mitt minne är dåligt, hehe. Men ni fattar vitsen, någon form av parasit som legat nerfrusen länge tinas upp = katastrof och RPna blir inblandade på något vis.

Kanske ni kan ge tips om utformningen av parasiten, dess utseende, beteende osv. Några tips hur äventyret kan fortskrida?
En sak som jag undrat över är (ifall nu parasiten utformas på ett sådant här sätt, bara en ide) på något sätt tar över offrets kropp och/eller medvetande. Hur kan detta lösas helt praktiskt? De andra spelarna får ju inte märka något. Prata med den drabbade spelaren i enrum, något annat tips...

Detta var bara mina tankar och ett första utkast till en blivande kampanj (kanske iaf), och nu hoppas jag ni kommer med synpunkter och ideer. Hoppas vi kan utveckla iden tillsamans till ett storslaget äventyr, på liv och död!!! /images/icons/smile.gif

Danke shöön, das båt has arrived. /images/icons/devil.gif

Mofasa

Veteran
För det första vill jag gratulera till valet att köpa Neotech: Grattis!
Du kommer inte att bli besviken. /images/icons/laugh.gif

Nu till din ide; Jag tycker personligen att Neotechs värld är mycket fin som den är (utan paranormala inslag).

Men om du nu vill ha med dessa inslag så tycker jag att den där svarta sörjan som var med på Arkiv-X för att tag sedan var rätt rolig (hemsk för de som utsätts). Problemet är att jag inte riktigt kommer ihåg vad smeten gjorde för något... Jag tror att den vandrade från person till person lr något liknande (kom ursprungligen från rymden, via en sten) och tog över bärarens kropp. Denna varelse behöver inte tinas upp och går därför att placera lite var man önskar.

När det gäller kommunikation med den smittade RP:n så är det lite svårt att bedriva i samma rum som övriga RP:s om det ska hållas hemligt! Men om man ber resten av spelgruppen att avlägsna sig så börjar de att mistänka ugglor i mossen, vilket inte heller inte är önskvärt. Ett alternativ (vilket är ganska tråkigt dock) är att man bestämer vem ska bli smittad innan spelmötet och tar det med honom/henne i lugn och ro när de andra RP:na inte är närvarande.
Och så finns ju den klassiska metoden att komunicera SL-RP via ett kollegieblock, detta brukar dock ta tid och vara tålamodskrävande för resten av gruppen som måste vänta med sina inlägg medan man skriver klart.

Jag vet inte om jag riktigt svarade på din fråga... Men om du behöver inspiration till en kampanj så kolla igenom hela raddan under "Wasteland" lite längre ner i forumet!

//Magnus

Maggan

Swordsman
Maskar och is? [OT]

Det påminner lite om filmen "Fröken Smillas känsla för snö" om du frågar mig..../images/icons/smile.gif

Själv måste jag säga att jag faktiskt fick lite inspiration av att se den, så det kanske vore nått?

->>Magnus<<-

nexussix

Warrior
Re: Kampanj/Äventyr [OT]

Kommer ihåg programmet, det presenterades av Dan Akroyd (Ghostbusters). Den fåniga inledningen som skulle få programmet att verka dokumentärt skrämde nästan bort tittarna. Serien i sig var ändå rätt o.k, ungefär som en korsning mellan X-files och Twilight Zone, fast med mindre budget.

Dock tror jag att du skulle testa Neotech utan paranormala inslag först. Sedan kanske ta in dessa inslag undan för undan. Men du får förstås göra som du vill.

Game On!

_ReeDeeM_

Veteran
Re: Kampanj/Äventyr [OT]

Har du sett det? Kommer du ihåg något? isf, vad händer lite mer exakt???