Jag har börjat skriva på en minikampanj för min spelgrupp, tanken är att den ska utspela sig under "Det stora oväsendet" som var den mest intensiva delen av de Svenska häxprocesserna. Tanken är att de ska vara en kampanj mer fokuserad på intriger och adeln, men med settingen att spelarna arbetar med att utreda häxeri. Det jag skulle behöva är lite input men också ideér var jag kan hitta bra tillbehör för att skapa en autentisk känsla(kartor, teckningar, brev, texter om jordreformer osv). Har tittat en del på Rosencreuzarna och börjat läsa Häxhammaren. Tanken är att de mesta ska utspela sig i mindre byar runt om i Sverige och avslutas i Stockholm.
Skulle också behöva tips med ett regelsystem. En GardeIII passar till tidsåldern men har inte hört så mycket bra om det. Har också funderat på Burning Wheel men det känns som mycket jobb. Dogs in the Vineyard känns för fokuserat på sitt eget upplägg och vill ha mer trad! Hoppas ni kan hjälpa mig lite!
Skulle också behöva tips med ett regelsystem. En GardeIII passar till tidsåldern men har inte hört så mycket bra om det. Har också funderat på Burning Wheel men det känns som mycket jobb. Dogs in the Vineyard känns för fokuserat på sitt eget upplägg och vill ha mer trad! Hoppas ni kan hjälpa mig lite!