Jorkii
Veteran
Jag fick ett litet uppslag till en något nyskapande kampanj. Min tanke var att den skulle ha Kult som bas, men inte använda sig av illusionen. Istället cirklar kampanjen runt ett gäng helt vanliga privatpersoner. De bor i en stad ungefär av samma storlek som Göteborg och förutom detta har de en sak gemensamt; de jobbar nämligen på samma arbetsplats. Jag har inte bestämt vad för sorts arbete det ska vara, men funderade på en korvkiosk eller en inneklubb. Kampanjen kommer att behandla deras vardag, dock med vissa skräck-och spänningsinslag. Dessvärre har jag fått idètorka så nu behöver jag er hjälp!
1. Tips på arbetsplats som kan vara intressant och samtidigt svetsar samman rollerna privat (så att vi slipper för mycket solospel)
2. Ös ideèr. Jag vill ha tips på intriger och händelser, huvudhandling och röda trådar
3. Är det någon som har erfarenhet av att spela/spelleda vardagskampanjer? Vad bör jag tänka på? Vad gjorde ni fel? Tips och trix?
1. Tips på arbetsplats som kan vara intressant och samtidigt svetsar samman rollerna privat (så att vi slipper för mycket solospel)
2. Ös ideèr. Jag vill ha tips på intriger och händelser, huvudhandling och röda trådar
3. Är det någon som har erfarenhet av att spela/spelleda vardagskampanjer? Vad bör jag tänka på? Vad gjorde ni fel? Tips och trix?