Kampanj Törnetronen eller Undergångens Arvtagare

Arrikir

Venator
Encyklopediatens klagan (Göborg boken) bygger rätt mycket på att man är Aspiranter som försöker bli medborgare. Den går säkert att spela med karaktärer utifrån, men det kräver nog en del meck och passar rätt dåligt med MUA kampanjen

Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Pga kvaliten? Jag körde Arbetsläger 23 från KiK så spelarna fått känna lite på reglerna och därefter så är vi nu halvägs igenom Vid regnbågens slut. Spelarna har gillat det än så länge. Är lite sent att ändra ordningen nu för vår del men efter VRS så kommer vi starta kampanjen UA.
Jag har dock ändrat på bakgrundshistorian till en slp i VRS men annars kör jag det rätt likt det är skrivet i böckerna. Har inte spelarna tröttnat efter kampanjen så finns planer att fortsätta med Ulvriketböckerna.
Alltså, jag skrev den första Ulvriketboken så tänker att det kanske inte är kvalitén främst... ;)

UA som kampanj är stor nog som den är. Finns ingen anledning att bygga ut den. Om man vill går det bra förstås men då hade jagnog främst kört De 7 mutanterna, Hertz kanal och Midnattsvatten (för de går att få in i kampanjen rätt naturligt).

Ulvriket är verkligen sin egen grej, undergångens arvtagare gör sig fint alldeles själv faktiskt, vi körde hertz kanal innan. Det var bra, då hade man någon slags relation till handelskomisarie kröger

ChrilleT

Swordsman
Alltså, jag skrev den första Ulvriketboken så tänker att det kanske inte är kvalitén främst... ;)

UA som kampanj är stor nog som den är. Finns ingen anledning att bygga ut den. Om man vill går det bra förstås men då hade jagnog främst kört De 7 mutanterna, Hertz kanal och Midnattsvatten (för de går att få in i kampanjen rätt naturligt).
Det hade jag faktiskt koll på även om jag hade för mig att du var inblandad i båda Ulvriketböckerna så var kanske inte främst dem jag gissade på när jag sa kvalite :)

Nu blir det lite hypotetiskt eftersom jag inte spelat ut någon av de kampanjerna än men Törnetronen är över 200 sidor längre än UA så den skulle nog kunna uppfattas som längre/större än UA ihop med ett par äventyr till.
Jag förstår dock tanken att den är väl lång ändå.
Jag skulle väl heller inte rekommendera för många äventyr utanför kampanjen men skulle så önskas av trådskaparen så finns det en hel del både nytt och gammalt material till MUA i en discord (kan leta reda på en invite i pm om någon vill ha).

Arrikir

Venator
Angående Ulvriket, när jag var spelare i UA kampanjen, lade faktiskt min spelledare till Ulvriket.

Det fungerade helt ok! Det var i Pirit den innersta kretsen som vi våra RP och en till (Ethan Åål? Tror jag han hette) som blev kidnappade av motormarodörer och sålda till Ulvriket.

Där fick vi slåss som kanonmat (tänk Skyttegravar unde första världskriget) mot rubbitar och Automatkejsarens arméer. Det var efter ett lyckat slag mot Automatkejsarens som vi fick möjlighet att rymma och kunde med lite tur ta oss tillbaka till frihetens slätter igen och sedan ta oss an Biörstiernas gods och händelserna där.

Kanske kan vara något?
Spoiler markerar för säkerhets skull.