Nightowl
Champion
Re: Kampanjarbetare för McCain retar upp D&D-spela
Fast jag menar jag är ju Chaosium-fantast, och Chaosium (på den tid de var bra) var ju A, en samling hippies samt B, mormonen Sandy Petersen. Ingendera är väl särskilt nära min världsåskådning... Och jag tycker att White Bear Red Moon är ett bra och kul brädspel *trots* Greg Staffords utläggning om den förkastliga moderna materialismen (jo, det finns ett sådant med!) inte på grund av den.
Erik
Jag vill minnas att jag skämtade om att öknegnomerna uppenbarligen är menade att vara judar...Bobby Magikern said:Jag är framför allt road av att Troberg ivrigt anklagade WotC (vilka väl mest är kända som "Seattle liberals") för att gå den amerikanska imperialismens ärenden*, samtidigt som han var en stor GURPS-fantast.
*Exempel på detta var att ökengnomer i Unearthed Arcana fick +2 i Bluff (ett uppenbart försök att få araber att framstå som opålitliga) och att prestigeklassen assassin (ursprungligen ett arabiskt ord) nödvändigtvis var ond.
Fast jag menar jag är ju Chaosium-fantast, och Chaosium (på den tid de var bra) var ju A, en samling hippies samt B, mormonen Sandy Petersen. Ingendera är väl särskilt nära min världsåskådning... Och jag tycker att White Bear Red Moon är ett bra och kul brädspel *trots* Greg Staffords utläggning om den förkastliga moderna materialismen (jo, det finns ett sådant med!) inte på grund av den.
Erik