Nekromanti Kampanjide, synpunkter önskas

Kornella

Warrior
Illustrerad vetenskap

Idag fick jag nummer 15 av Illusionerad Vetenskap av min far och vad skådar mina ögon - en artikel om Tanna och John Frums cargo-kult! Där togs naturligtvis alla lustigheter jag tog upp samt men en massa mer.

Jag hoppas alltså nu att ingen tror att jag kände till saken bara för att jag hade läst lite ur Illusionerad vetenskap, det vore så knäckande... Det jag skrev hade jag alltså absolut inte fått därifrån, jag hade ärligt talat inte ens sagt något om det för att slippa bli förknippad med den tidningen.

Nella - Som trots allt ser det lustiga i sammanträffandet.:).

Storuggla

Champion
Re: Illustrerad vetenskap

Ojsan! Det är den senaste tidningen då? Då ska man nog ta sig en sväng förbi pressbyrån snart... >:D

Storuggla, dyrkar resväskor

Kornella

Warrior
Re: illvetenskap

Nej, det var nummer 15 det stod i och jag fick visst nummer 16 samtidigt, som alltså är det senaste numret...

Nella

Troberg

Sinister eater

Modigt att våga erkänna att du läser den fast det inte föreligger vapenhot! :gremshocked:

Kornella

Warrior

"Modigt att våga erkänna att du läser den fast det inte föreligger vapenhot! "

Hihi, varje gång mina föräldrar kommer med tidningen (vilket i princip är de gånger vi bjuder på middag) så utvecklar det sig allt för ofta små duster, där jag i stort sett sågar alla felaktigheter (som tidningen alltid är full av, för att inte tala om artiklarnas inaktualitet) om ämnen som intresserar mig. Så det är faktiskt ganska modigt av dem att överhuvudtaget komma hit med tidningen!;).

Illusionerad vetenskap fungerar som toalett-litteratur här hemma, ungefär samma status som vårt läsexemplar av Codex får. När man har riktigt långa sittningar på hemlighuset så har man så tråkigt att man nästan kan läsa balsam-flaskornas innehållsförteckning. Då är sådana tidningar utmärkta, och det gör ju inget om de förstörs när de ligger på golvet bredvid handfatet:). De skall ju ändå kastas när nästa nummer kommer.

Detta var förövrigt troligen första gången jag använde ordet toalett på internet;P

Nella - Erkänner att hon tittar på Discovery Channel också ibland:)

Troberg

Sinister eater

Erkänner att hon tittar på Discovery Channel också ibland
Ser man den med viss källkritik och mer som en vink i rätt riktning än absoluta fakta så är den rätt underhållande.

Nu övergick ju kabel-TV till digital kodning, vilket pensionerade min tio år gamla tredjepartsdekoder, så jag ser inget annat än ettan, tvåan och fyran. The horror, the horror!

Nåja, jag har snart pengar över till en parabol och en ny tredjepartsdekoder så att jag kan plocka över tusen kanaler dubbade på obegripliga språk. I Jordanien såg jag Xena på en polsk kanal, dubbad till polska där samma person (äldre man) läste alla rollerna, medan man svagt hörde originaltalet i bakgrunden, men inte tydligt nog för att man skulle kunna tolka ut det. Jag prisar Vedklabbe för den svenska principen att texta!

Kornella

Warrior
Re: Illustrerad vetenskap (OT)

"Jag prisar Vedklabbe för den svenska principen att texta!"

Amen och Ta i trä för de visdomsorden. Prisad vare Vedklabbe!

Nella *knackar tre gånger på bordet*

Sodivra

Champion
Dessutom [Om CS och allt]

Phoenix Phoundation finns ju inte bara med i McGyver, utan också i Counter-Strike, världens populäraste multiplayer-spel.. (Fast egentligen är det ju en modifikation till Half-Life. Och som alla som VET vet så är det ju Natural Selection som gäller!)

Cybot

Mest spelbar
Re: Dessutom [Om CS och allt]

Nix. Phoenix Connection... Inte Phoenix Foundation.
Cool mod....får pröva den.