Så, med lite sprit i hand hade vi en kort diskussion över discord nu på fredagskvällen och jag har klartecken för att pausa vår KKiE kampanj och bege oss till Symbaroum.
Min ingång är att vi kommer att konvertera till Mythras, se https://www.dropbox.com/s/xckffwccoizgxvz/Konverteringsskiss.docx?dl=0
FoundryVTT, distans är en utmaning för mig, men vad fan gör man.
Ska beställa det som finns på Fria Ligans hemsida (vem vet, kanske ngn av spelarna kan sponsra en del?) Vad är prio att börja med? Äventyrspaket?
Hur gör jag för att få en så bra start som möjligt?
Har läst igenom Det förlovade landet, bra startpunkt med samling inför en gemensam karavanfärd. Men Mythras är bra mycket dödligare. Även en mäktig alv åker på pisk i massivt numerärt underläge.
Ni veteraner som vandrat genom Davokars skogar, ( ni vet vilka ni är..) hur ska jag ge mig och spelarna bästa möjliga ingång till världen och kampanjen, givet förutsättningarna i början? Äventyrsföljd, planteringar (aldrig hört det i rollspelssammanhang tidigare)
Se vår bakgrund, vad jag jag ge spelarna för material för att komma in i världen och i vilken ordning ska det portioneras ut för bästa upplevelse?
Kartor, info osv
Vad ska jag be spelarna om för att vi ska få en så bra upplevelse som möjligt?
Banne mig lite taggad (och nervös)
C
Min ingång är att vi kommer att konvertera till Mythras, se https://www.dropbox.com/s/xckffwccoizgxvz/Konverteringsskiss.docx?dl=0
FoundryVTT, distans är en utmaning för mig, men vad fan gör man.
Ska beställa det som finns på Fria Ligans hemsida (vem vet, kanske ngn av spelarna kan sponsra en del?) Vad är prio att börja med? Äventyrspaket?
- Spelarna ska alla vara Ambrier,
- Tänker lyfta introtemat med allegori över koloniseringen av västern. Hoppet om ett bättre liv, fet fru o glada barn, (eller var det tvärtom?)
- Bakgrundsyrken låter jag vara väldigt brett. Hantverkare, prisjägare, bonde/landägare, soldat eller riddare osv, se ovan, alla när en vilja om ett bättre liv
- Det är det mest underbara med moderna D100, när du väl kommit i spel kan du bli vad du vill utvecklas åt vilket håll du vill.
- Det ska finnas kopplingar mellan några av rollpersonerna (kanske kan ge några grupp luckpoints?)
- Det kommer in två nya spelare för att nosa både på regelsystemet och nyfikna på Sumbaroum
- Ingen av oss kan något om världen, den är helt ny för oss som fick vår duvning i ereb altor och Mos Mosel, har aldrig ens spelat en Järnringen spel
Hur gör jag för att få en så bra start som möjligt?
Har läst igenom Det förlovade landet, bra startpunkt med samling inför en gemensam karavanfärd. Men Mythras är bra mycket dödligare. Även en mäktig alv åker på pisk i massivt numerärt underläge.
Ni veteraner som vandrat genom Davokars skogar, ( ni vet vilka ni är..) hur ska jag ge mig och spelarna bästa möjliga ingång till världen och kampanjen, givet förutsättningarna i början? Äventyrsföljd, planteringar (aldrig hört det i rollspelssammanhang tidigare)
Se vår bakgrund, vad jag jag ge spelarna för material för att komma in i världen och i vilken ordning ska det portioneras ut för bästa upplevelse?
Kartor, info osv
Vad ska jag be spelarna om för att vi ska få en så bra upplevelse som möjligt?
Banne mig lite taggad (och nervös)
C
Last edited: