Kolonialtidens Amerika saknar jag verkligen. Fast det kanske beror på att jag har läst Den siste mohikanen för mycket.
...helt off topic - jag försökte läsa den på engelska häromsistones, och jävel, det var inte lättläst engelska, om man säger så. Det var nästan svårt att förstå hur någon kunnat läsa igenom den så att den blev en klassiker i första rummet.
Annars är det ont om historiska epoker som jag saknar i rollspel. Rent praktiskt så är det väl egentligen bara några få tidsperioder som jag har lockats av, och oftast så beror det på coola stårysar som utspelar sig då. Exempelvis så består mitt intresse av Western i princip av en klase western-rullar med Sergio Leones epos främst, och intresset i medeltida England kommer från Ivanhoe och Robin Hood. Samma sak gäller väl i princip Den siste mohikanen och kolonialtidens Amerika. Det är mer stårykoncepten som lockar än miljöerna i sig.
Icke-historiskt så skulle jag gärna se ett slags science fantasy-Mars, med barbystade ökensessor, trebenta krigsmaskiner, ridödlor, kanaler, svärd och laserpistoler. En döende värld, där forna tiders teknologi blir mer och mer sällsynt och svårare att underhålla - knappt någon vet hur man underhåller en kanalsvävare, och ännu färre vet hur man bygger en - och knappa resurser leder till svåra konflikter. Ett molntäckt träsk-Venus utgör dessutom en möjlighet till alternativa miljöer.