Nekromanti Kampen om Citadellet

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Kampen om Citadellet kanske inte är något rollspel eg, men jag hittade inte nån bättre tråd.. Vi får väl låtsas att jag spelar det med stor inlevelse eller nått.

Min första fråga är om någon har bemödat sig med att tolka och komplettera reglerna? Själv tycker jag att de är fulla av hål och lämnar lite väl mycket till egna tolkningar.

Min andra fråga är om någon har utökat reglerna på nått sätt? Själv har jag funderat på att göra dem lite mer detaljerade, låta spelarna skapa rollpersoner, lägga till mer vapen och prylar, ordna så man kan slå fram nya uppdrag att spela efter att de på tok för få uppdragen i regelboken spelats igenom. Men lat som jag är så skulle det ju vara praktiskt att kunna knycka nån annans färdiga lösning.

Balderk

Swashbuckler
Om du ska göra rollspel av det... varför spelar du helt enkelt inte mutant chronicles./images/icons/smile.gif
Men jag missförstod dej säkert ofantligt mycket och ber i sådana fall om ursäkt. Det är ju inte heller ett rollspel som är särskilt bra... Men ett alternativ för de lata kanske?

Jonas/ är full av skit idag

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Nää, jag har rollspelet också, men det är inte vad jag är ute efter. Gillar spelet som det är, men vill ha mer detaljer och alternativ.

Om den här tråden skall fortsätta så kanske det vore lämpligt att flytta den till spelskaparforumet istället. :)

Morgoth

Swashbuckler
Citadellzon [lite OT men what the heck]

Spelade det för ett tag sen, om jag kommer ihåg rätt... Det är det där MC (Mutant Chronicles) brädspelet där det finns en "SL" som flyttar runt massa onda legionärer eller nåt va?

Om du vill ha en mer avancerad variant, är då inte Warzone ett bra alternativ?

/Morgoth@rules.it [hemsida] - har en jobbig underskrift, men det är värt det... um gesh bork bork...