Nekromanti Kampen om citadellet

The_Gorger

Hero
Försnack:
Köpte under Traditions rea Mutant Cronicles: Kampen om citadellet. Jag har förstått att Mutant:ua är på något löst sorts sätt en uppföljare till detta rollspel (för cronicles är väll det också?). För övrigt var spelet J**** skoj!!! Järnringen har gjort UA, men vilka är då Target Games som står bakom MC:KoC? Jag fick nämnligen med en talong där det erbjöds mer MV:KoC-grejer om jag skickade in den, men då spelet var från -93 misstänkte jag att företaget inte fanns längre.
Frågor:
1.Finns Target Games?
1b Kan man fortfarande få extragrejerna?
2.Har någon mer material till MC:KoC?

Med Vänliga Hällsningar Kalle Palm

Foggmock

Myrmidon
Jag har förstått att Mutant:ua är på något löst sorts sätt en uppföljare till detta rollspel

Mutant: UA är en 'uppföljare' på Mutant och Mutant 2, som senare muterade till Mutant 2090 (siffran?), Mutant RYMD och Mutant Chronicles.

1.Finns Target Games?

Nej, de gick i konken och blev ett telekombolag vad jag vet, och har alltså inget kvar av sin gamla spel-era. Paradox Entertainment äger en hel del av deras gamla licenser, och Excelsior bygger vidare på Warzone - figurspelet i den världen.

1b Kan man fortfarande få extragrejerna?

Knappast med tanke på att företaget som sagt är dött, men om du kollar nån auktionssajt eller bara efterlyser dem som produkter kanske nån annan faktiskt beställde dem medans man kunde och är villig att parta med dem.

2.Har någon mer material till MC:KoC?

Här rekommenderar jag en forumssökning följt av en googling, men jag betvivlar att det finns särskilt mycket av värde du inte kan hitta på själv.

Foggmock - spelade samtliga tio uppdrag en låååång natt på Calcon med Bauhausfigurerna och är tveksam till om detta är rätt forum, då Kampen om Citadellet är ett brädspel och inte tillhör den sedvanliga Mutantfamiljen

Cybot

Mest spelbar
Hmmm, SÅ dött är det nog inte igentligen. Ser ett par exemplar då och då i diverse rollspelsbutiker. Mest Expansionsböckerna om de diverse megacooperationerna.

Grundboken är nog svårast att få tag i för den har jag inte sett på år och dag.

Foggmock

Myrmidon
Jag åsyftade material till brädspelet, inte rollspelet. Till och med min skabbiga leksaksbutik här i Kalmar som var min enda källa för rollspel innan Akademibokhandeln kom hade böcker när jag var där och kikade igår, men de har å andra sidan kvar saker från Äventyrsspels svarta Mutantperiod (den cyberpunkiga versionen tror jag)längst ner...

Cybot

Mest spelbar
*kopplar(slutligen). Kampen om Citadellet*

Åhå. Brädspelet. Ja det är väl lite ovanligare. Men visst har man sett ett par sådana.
Fast det var ju 2 år sedan.

chrull

Stockholm Kartell
flytt

Trots att det är mutant så är ju faktiskt det här forumet fortfarande för mutant-rollspelen. Det här inlägget mår säkert mycket bättre på det allmänna spelforumet som är gjort för den här typen av spel.

Så jag flyttar det.

chrull

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Låter som du pratar om Mutant Chronicles Rollspelet, medan tråden i sig handlar om.... Mutant Chronicles brädspelet.. som det för övrigt finns två till av.. Blood Berets och "Domedagens hjältar" (som jag söker med ljus och lykta).

I några av posterSinkaduserna kom det extramaterial till något av brädspelen, kommer dock inte ihåg vilket (och kan inte kolla för jag är inte hemmahemma nu).

På nätet har jag sett några extrauppdrag till KoC, fråga Google.

Helmgast
www.hobbyspel.com

Hobbyspel har ju rea nu, och hittar du inte vad du söker kan du ju annonsera på samma sida.

// avatarex - har gett Hobbyspel mycket gratisreklam

De tillägg som jag har är extra kort och utrustning till två Konstens Väktare, mörka krafter åt Legionen och en ny kampanj som handlade om nånting som hette Själarnas Brunn. Fanns med i en Sinkadus för ett antal år sen. Åtta eller nio tror jag.

/Lars

Pom

Swashbuckler
Re: Kampen om citadellet [OT]

Till och med min skabbiga leksaksbutik här i Kalmar som var min enda källa för rollspel innan Akademibokhandeln kom hade böcker när jag var där och kikade igår, men de har å andra sidan kvar saker från Äventyrsspels svarta Mutantperiod (den cyberpunkiga versionen tror jag)längst ner...
Inget ont om den skabbiga leksaksbutiken i Kalmar! Den förde utrikiska rollspel redan i mitten på 80-talet. :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
Re: Kampen om citadellet [OT]

Det är lite försent att berömma dem för det nu.. de har degenererat rejält sen dess. Numera har de lika brett rollspelsutbud som Dillbergska bokhandeln - sporadiskt och enkelriktat i form av Drakar 6 med andra ord - och inte ens komplett. Nä, tacka fan för Akademibokhandeln, där man dessutom får studentrabatt. :gremlaugh:

Pom

Swashbuckler
Tüpiskt! [ANT]

Men jag vet att du har rätt - kikade in i somras senast. OK, dissa på... :gremwink: