Jämför:
Shit! Publiken verkar inte ha gillat Carolas spelning. Sist jag såg henne var publiken mycket mer högljudd än vad den var nu.
med
Shit! Den låten stack verkligen ut med sin långa basgång och sitt coola trumsolo! Ingen av de andra låtarna hade det.
och med
Det var en ganska liten konsert. Det kom bara 300 pers. Jag har sett andra artister där det kom många fler.
Nu har jag analyserat spelningen som helhet sett till Carolas tidigare konserter, jag har analyserat en utvald låt och jämfört den med de andra låtarna i spelningen och jag har analyserat hur stor spelningen var sett till andra spelningar jag har varit på. Är någon av dessa analyser felaktiga?
På samma sätt kan jag analysera
Den här utvalda bilden ur Rollspelet Mega-Man X förstärker genusstrukturerna (det är okej att ha nakna kvinnokroppar för att sälja bättre, men det är nästan aldrig män) då det är en i mängden av rollspelsbilder som porträtterar nakna kvinnor invid skräcktabeller.
eller
Rollspelet Mega-Man X är inte särskilt sexistiskt. Alla utom en bild visar aktiva kvinnor som gör någonting på bilden och som är hjältar. Den sista bilden visar en hjälplös kvinna. Som helhet, med text och tärningsutfall medräknat, porträtteras kvinnor som rollpersonsmaterial och som eventuellt material för rollpersonerna att rädda. Det finns ingen bild på män som behöver räddas i boken, men sett till äventyrsuppslagen står det bara att det är en person som ska räddas, inte vilket kön personen har...
jaddijadda...