Kan inte betala på DriveThruRPG

Rangertheman

Myrmidon
Den senaste tiden när jag försökt köpa något på DriveThruRPG har det inte funkat, och jag har fått upp ett felmeddelande att någon kortuppgift saknas eller ät felaktig. Jag har provat med två olika kort och med Paypal. Inga av metoderna är spärrade för internet- eller utlandsköp. Jag har också kontrollerat att adressen jag uppgivit matchar till exempel det postnummer jag skriver in bland kortuppgifterna. Är det någon som har något tips?

(Jag tänkte köpa Fabula Ultima: Natural Fantasy Atlas)

Brödbane

Kristallkrönikör
Skumt. Har tyvärr ingen lösning, men själv har jag en himla massa krediter på DrivethruRPG som jag inte riktigt orkar lösa in. Om du vill kan du skicka ett PM med din info så kan jag köpa ut Fabulösa Ultima åt dig via gåvofunktionen.
(Men berätta inget för Rollspelsverket).

Minimoni

Homelander
Den senaste tiden när jag försökt köpa något på DriveThruRPG har det inte funkat, och jag har fått upp ett felmeddelande att någon kortuppgift saknas eller ät felaktig. Jag har provat med två olika kort och med Paypal. Inga av metoderna är spärrade för internet- eller utlandsköp. Jag har också kontrollerat att adressen jag uppgivit matchar till exempel det postnummer jag skriver in bland kortuppgifterna. Är det någon som har något tips?

(Jag tänkte köpa Fabula Ultima: Natural Fantasy Atlas)
Har samma problem och väljer numera ”annat betalalternativ” via paypal när jag handlar på Drivethrurpg.

NisseJ

Veteran
Jag har haft problem ibland att handla och för mig har det berott på att jag har iOS och har vid tillfället haft igång privat reläservice. Då jag tillfälligt stängt av det har det fungerat :)

Gustav Lorentz

a.k.a. McKatla
Jag sitter på en fullt uppdaterad Mac med privat reläservice påslagen, men har inga problem att handla via PayPal.

Bolongo

Herr Doktor
Jag har haft det problemet också på sistone, och av alla de förslag som deras kundtjänst hade att komma med var det bara ett som funkade:

Att gå in via legacy-versionen av deras sajt. De har tagit bort länken dit från hemsidan, dock.... Så här kommer den:

Rickard

Urverk speldesign
Enda jag kan tänka mig är att rensa cachen för just Drivethru. Deras databashantering är whack och jag kan inte tänka mig att deras cookies är annorlunda.

Jag tror inte Adblockers eller andra tillägg borde påverka, men kolla andra webbläsare som Edge, Chrome eller Firefox. Borde inte påverka felet du anger, men felmeddelandet behöver inte vara korrekt heller.

Titta också i Privacy & Security-inställningarna i din webbläsare. Snabbaste vägen att att klicka på någon ikon till vänster om adressfältet.