Det är först och främst ett rollspelsforum som är specificerat på bordsrollspel. Genesis säger det av en anledning. Varför det sedan finns Off-Topic, Kultur och annat är för att man även skall kunna diskutera lite roliga ting utanför bordsrollspelandet. Ja vi är ju människor trots allt, en naturligt social varelse. Detta är dock fortfarande inget bra argument till varför det borde finnas ett lajvforum - bara för att det finns ett Off Topic forum. Off Topic är ett tilläggsforum på rollspel.nu, som ändå - trots det - fortfarande är inriktat som samlingspunkt för folk som sysslar med bordsrollspel. Så, vart vill ni komma, egentligen?
Det är just det som är grejen. Om man säger att "Men det finns ju Kultur, och Off Topic, så då borde det finnas ett Lajvforum". Om det skulle vara argument nog så skulle nästa person kunna få igång just ett matlagningsforum av just samma anledning, sedan kan vi ju slänga igång Scrap booking forum när matlagning ändå finns.
Ser ni, det finns inget skäligt argument till att Lajv borde finnas här bara för att det räknas som en typ av rollspel. Det hör inte till bordsrollspel vilket rollspelskategorierna är inriktade på. Admins har valt de forum som är av de skäl de önskar forma forumet. Övriga kategorier är helt enkelt sådant som admins och grabbarna har lagt upp för att det anses som något värt att ha. Dessutom, snälla, be inte om fler forum (när när nya forumet var nytt trodde jag aldrig att jag skulle säga detta
). Det vill säga - dont go there - "Vi vill ha ett sådant forum, damnit!". Jo jag förstår er, jag resonnerade också så och tjatade då DoDforumet försvann. Men tro mig, det är bannemej så mycket bättre idag vid närmare eftertanke, det är nämligen mer lättnavigerat, smidigare och helt klart mer strukturerat. Forumen bör hållas kort säger jag och fler kategorier behövs knappast.
... Nå, minns dock att det här är min personlgia åsikt, och inget annat.