Nekromanti Kan man lämna det man ritat på en battlemat?

Tomatalven

Hero
...utan att sudda, mellan spelsessioner? Det är en vinylmatta från chessex, jag har ritat med vattenlöslig tusch.

Anarchclown

Swashbuckler
Det beror på vilka pennor du har. Det finns många sorters pennor som fastnar. Jag har några som inte gör det men jag skulle ändå inte rekommendera att pröva. Av personlig erfarenhet vet jag att de är rätt dyra de där mattorna.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Tomatalven said:
...utan att sudda, mellan spelsessioner? Det är en vinylmatta från chessex, jag har ritat med vattenlöslig tusch.
Om man gör det så är risken att det inte går att sudda bort ordentligt sen. Jag skulle tycka det var värt mödan att ta några mobilbilder på hur saker och ting seg ut, sudda, och sedan återskapa nästa gång om jag slapp bli ledsen över min fläckade battlemat.

Tomatalven

Hero
DeBracy said:
Tomatalven said:
Om man gör det så är risken att det inte går att sudda bort ordentligt sen. Jag skulle tycka det var värt mödan att ta några mobilbilder på hur saker och ting seg ut, sudda, och sedan återskapa nästa gång om jag slapp bli ledsen över min fläckade battlemat.
så gjorde jag! :gremsmile: Jag var skitirriterad över att inte hitta någon vattenlöslig penna på närliggande affärer idag (mattans premiär var ikväll), sen testade jag att rita och torka bort med tuschkritor för barn som skräpade hemma, funkar utmärkt. Men som ni sägrr, ska nog inte riskera att paja mattan.

Anarchclown

Swashbuckler
Tog mig ett tag att hitta några bra. Kan kolla upp vad det är jag har. Men vattenlösliga overheadpennor tror jag det är du vill ha. Finns förmodligen flera modeller.

Eksem

Champion
Nej, det bör man inte göra. Tvätta alltid av mattan när du är klar med spelmötet.