Nekromanti Kan man spela Fantasy! med miniatyrer?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,013
Eller, kan och kan, det är klart man kan. Hur skulle du (Arfert) se på spel med miniatyrer, kopplat till dina designmål?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag körde ju med miniatyrer 1978, fast det inte fanns " stöd" för det. På en hemmagjord battlemap. Det förbättrade inlevelsen. Så jag gillar. Det är oldschool.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,013
Arfert said:
Jag körde ju med miniatyrer 1978, fast det inte fanns " stöd" för det. På en hemmagjord battlemap. Det förbättrade inlevelsen. Så jag gillar. Det är oldschool.
En sak är säker, det blir definitivt pig-faced orcs!
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,013
Arfert said:
Vitulv said:
Arfert said:
Jag körde ju med miniatyrer 1978, fast det inte fanns " stöd" för det. På en hemmagjord battlemap. Det förbättrade inlevelsen. Så jag gillar. Det är oldschool.
En sak är säker, det blir definitivt pig-faced orcs!
Bäst.
Ja, verkligen. Över huvud taget har Otherworld väldigt fina old school-miniatyrer. Kolla några smakprov:


Bugbears


Demonstaty

Jag tycker att du borde inleda ett samarbete med dem.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag har förmodligen inte råd. Men det kanske är en bra idé. Sjukt coola miniatyrer.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Borde kanske skriva ett kort appendix om figurer. Kartor görs ju gärna på rutat papper.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,013
Arfert said:
Borde kanske skriva ett kort appendix om figurer. Kartor görs ju gärna på rutat papper.
Jag kan kanske skriva ihop något, om du vill.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
+1
som man säger nu förtiden :gremsmile:

Då blir det att beställa lite fler gubbs från Otherworld. Har ca 10 men det räcker ju inte långt.
 

peta

Warrior
Joined
25 Feb 2003
Messages
347
Location
Göteborg
Ooo! Den där demonstatyn känner jag igen från en AD&D players handbook från 78. Väcker minnen.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
Vitulv said:
Ja, verkligen. Över huvud taget har Otherworld väldigt fina old school-miniatyrer.
Har också köpt på mej en del Otherworld-miniatyrer, de är underbara. Synd att de inte tillverkar några bra rollpersoner, men du kanske har något tips på andra tillverkare?


Vitulv said:
Jag tycker att du borde inleda ett samarbete med dem.
+1
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Jag funderar på det, ett samarbete.. om inte annat fixa en liten agentur om Fantasy! blir tillräckligt populärt. Och om de är intresserade och är lätta att samarbeta med... osv. Det får inte bli för dyrt.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,419
Location
Umeå
Arfert said:
Jag funderar på det, ett samarbete.. om inte annat fixa en liten agentur om Fantasy! blir tillräckligt populärt. Och om de är intresserade och är lätta att samarbeta med... osv. Det får inte bli för dyrt.
Dom har väl nått sånt samarbete med Goblinoid games, där dom ska/har släppa boxar med gubbs i, bara byt ut namnet så.... :gremsmile:
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
jag tror jag ska plocka fram gamla gjutformarna från tidigt 80tal och gjuta figurer och bygga upp stämning i samband med planerande av äventyr :gremsmile:
 
Top