Näpp, du är bortom all hjälp!
Men jag ska försöka i alla fall.
Jag kan inte göra egna äventyr, jag kan fantisera ihop ett bra äventyr men sen när jag ska dokumentera det så blir det bara skit!
Jag tror jag ser problemet här. Du har en klar bild i huvudet av hur du vill att det ska bli men du kan inte få ner den på papper?
Låt mig komma med ett radikalt förslag.
Låt bli att dokumentera, alternativt gör bara små minneslappar (en karta, några namn med kort beskrivning och så vidare).
Kör sedan igång. Kom ihåg vad du vill uppnå och samarbeta med spelarna. Lyssna på deras initiativ och reagera på dem. Ge ibland en lätt knuff åt rätt håll, men överdriv inte. Var inte rädd för att dumpa en ide till förmån för någon annan du inte tänkt ta med från början om den andra passar bättre. Om det går trögt så släng in något som du inte planerat från början, blir det för mycket så ta bort något.
Det kanske känns otäckt i början, men det funkar. Det funkar dessutom bättre än att ha allt dokumenterat eftersom världen blir så mycket mer levande för spelarna. Du sparar dessutom massor av arbete. Även om det kan verkar svårare så är det inte så. Det är enklare.
Gör ett försök. Gå till ett spelmöte med bara tärningar med dig (och eventuellt regelböckerna). Det är en väldigt befriande känsla.
Själv är jag ganska långt från den traditionella nidbilden av spelledaren som en person som gömmer sig bakom en skärm och sitter och bläddrar i anteckningar, tabeller och böcker. Jag har ingen skärm, jag har inga anteckningar och jag öppnar nästan aldrig en regelbok under pågående spel.
Återkom gärna och tala om hur det fungerade.