luddwig
Lawful evil
Du tänker på Blood & Bronze?Kom det inte något svenskt old skool-aktigt om bronsålder-Sword &Sorcery i Sumeria/Babylonien också för en tio år sedan?
Du tänker på Blood & Bronze?Kom det inte något svenskt old skool-aktigt om bronsålder-Sword &Sorcery i Sumeria/Babylonien också för en tio år sedan?
Det var B&B ja.Skulle också kunna vara Oriak som badmojo tänkte på.
Men sannolikt blood&bronze, ja.
Det är OSR kompatibelt, men har typ ”moves”. Det är Lätt att göra om valfritt osr äventyr till Blood & Bronze / omvänt. (Man behöver i princip bra byta ut ett värde mot Hit Die, så funkar monster rakt av tex)Kom det inte något svenskt old skool-aktigt om bronsålder-Sword &Sorcery i Sumeria/Babylonien också för en tio år sedan?
Om det finns intresse skulle jag kunna köra att prova-på-pass med De fördömda via Discord så får ni känna på reglerna.
Ja tack
Två spelare är möjligt men lite tunt. Två spelare till vore optimalt. Så, någon fler som är sugen? Kanske @Skarpskytten som brukar klaga på brist på OSR?Ditto
Jag tycker det vore roligt att vara med, om vi börjar lite lätt så det inte är ett alltför stort åtagande.Två spelare är möjligt men lite tunt. Två spelare till vore optimalt. Så, någon fler som är sugen? Kanske @Skarpskytten som brukar klaga på brist på OSR?
Jag är på!Två spelare är möjligt men lite tunt. Två spelare till vore optimalt. Så, någon fler som är sugen? Kanske @Skarpskytten som brukar klaga på brist på OSR?
Jag tänker mig inte något stort alls. Vi hittar en kväll som passar alla och ses på Discord. Inleder med att göra rollpersoner vilket går rätt snabbt. Sedan spelar vi kanske två timmar, så pass att ni hinner känna på reglerna.Jag tycker det vore roligt att vara med, om vi börjar lite lätt så det inte är ett alltför stort åtagande.