Doomhamster;n174517 said:
Det är synd om du känner så. Men jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad det är i "folk blir ibland sura när de tvingas bemöta samma argument 150 gånger" som påminner om mobbing.
Det som påminner mig om mobbing är följande beteende:
Grupper av individer som går till mer eller mindre personangrepp på enskilda individer, ibland utan egentlig provokation. Och då är det just att GRUPPEN gör detta.
Grupper av individer som TYST accepterar att en eller ett par genomför mer eller mindre grova personangrepp då de som genomför dessa har "rätt" åsikter.
Grupper av individer som demoniserar en ide eller en serie av ideer och då också människorna som uttrycker dem utan något direkt sakligt argument.
Och ja, blir man sur en eller ett par gånger för att man har varit tvungen att bemöta samma argument 150 gånger så må det väl vara hänt. När man som grupp låter sin frustration konsekvent välla ut över en eller ett par individer, vid tillfälle utan egentlig orsak, då skulle jag säga att vi närmar oss mobbning.
Men jag kan ha fel och det kanske bara är att jag är för känslig och att det här träffar för nära en nerv på mig.