Nekromanti Kan vi inte sluta radera inlägg och ha oss?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Inget allvarligt kanske, men jag började läsa den här tråden och efter några inlägg fattade jag ingenting. Det är skitjobbigt när folk raderar texten i sina inlägg, eller raderar hela inlägg som redan är citerade etc.

Så, bara en ödmjuk önskan om att låta saker man skrivit stå kvar :gremsmile:

Ja krank, jag pekar bland annat på dig! Du är en mästare på att skriva inlägg och sedan gå in med en "Edit: nä förresten, jag vill inte". Med all kärlek och respekt: det är skitjobbigt :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vitulv said:
Ja krank, jag pekar bland annat på dig!
Tänk, det kunde jag gissa på. Jag försöker dock hinna innan folk svarar på mig, oftast...

Sen vet jag inte riktigt vad som händer om man tar bort ett inlägg helt om nån håller på eller har svarat på det. Så därför står mina "tomma" inlägg kvar med den retsamma texten.

Men jag ska försöka bättra mig. Jag kommer inte att sluta ta bort grejer jag skriver och inser är skitdumma och bara kommer att orsaka trubbel, men jag ska försöka att låta bli att skriva dem i högre utsträckning =)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Sammtidigt kan jag tycka att det är bättre att ta bort ett inlägg som man tyckte var onödigt provoncerande eller rent av felaktigt (eller för att man helt enkelt känner att diskitionen håller på att spåra ur och man väljer att helt enkelt inte vara med om att hålla igång den).

Och när Krank tog bort sitt inlägg kände jag att det var fel av mig att ha kvar mitt som för att peka ut att han minnsan sa så där oavsett om han ändrat sig eller inte. Alltå tog jag bort det.

Snarare kan jag känna att det är bra om alla ser till att plocka bort inlägg i det där fallet (i alla fall när det mest verkar ha handlat om ett litet missförstånd) just för att slippa löshängande inlägg som inte ger något sammanhang =)

Troberg

Sinister eater
Vitulv said:
Inget allvarligt kanske, men jag började läsa den här tråden och efter några inlägg fattade jag ingenting. Det är skitjobbigt när folk raderar texten i sina inlägg, eller raderar hela inlägg som redan är citerade etc.

Ja krank, jag pekar bland annat på dig! Du är en mästare på att skriva inlägg och sedan gå in med en "Edit: nä förresten, jag vill inte". Med all kärlek och respekt: det är skitjobbigt :gremsmile:
Instämmer. Ibland kommer man in och försöker fatta vad som hänt och hela sammanhanget är totalt obegripligt.

Så, skriver ni något som ni vid närmare eftertanke inte står för, gör en edit och lägg till något i stil med följande på slutet:

"Edit: Vid närmare eftertanke så har jag tänkt om. Ignorera vad jag skrivit ovan."

Då fattar man i alla fall vad som hänt.

anth

Vetefan
Troberg said:
Så, skriver ni något som ni vid närmare eftertanke inte står för, gör en edit och lägg till något i stil med följande på slutet:

"Edit: Vid närmare eftertanke så har jag tänkt om. Ignorera vad jag skrivit ovan."

Då fattar man i alla fall vad som hänt.
Det går även utmärkt att lägga till s-taggen så att den text man vill ta bort blir överstruken.

anth

Vetefan
Jag håller med Vitulv att man inte bör ändra för mycket i sina inlägg.
(om jag editerar är det normalt för att korrigera stavfel och grammatiska fel - vilket förhoppningsvis inte ändrar innebörden av inlägget)

Sedan kan vi som svarar använda citatfunktionen mer.
På så sätt blir det lättare att förstå vad man svarar på.
Dessutom ändras inte citatet även om originalinlägget ändras.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
2097 said:
nu är det så här att jag är rätt så dum i huvet.
90% av allt jag skriver är rätt så kasst.
och i kanske 70% av fallen hinner jag inse det innnan jag trycker på send.
men så kvarstår att vissa dumheter kommer fram ändå
och då så vill jag ta bort dom
Men du har ett fint versmått. :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Alla borde citera mera överlag för att förenkla för oss som kör platt visning.

Sen borde vi som kör platt visning vara mycket bättre på att svara på "rätt" inlägg för att förenkla för de som kör trådad visning (vilket dock ger sig själv om man börjar citera inläggen man svarar på =).

Sen får man gärna använda spoiler-funktionen om man citerar någons hela inlägg och det är långt.

Och ja, jag vet att jag själv bör läsa vad jag just skrev och se till att göra så :gremwink:

Överstrykningsgrejen var dock en riktigt bra idé.

/Edit/ Men om man anser att det man skrev är en ren förolämpning tycker jag fortfarande att det är bättre att radera helt och hållet än att låta det stå kvar om än överstruket. Oavsett om det leder till förvirring.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Vitulv said:
Detta håller jag med om, har själv en gång svarat på ett inlägg som blev borttaget vilket resulterade att även jag tog bort mitt inlägg för att förminska förvirringen. Men så att säga jag kan förstå varför folk tar bort sina inlägg ibland men jag tycker att någonstans borde vi kunna lita på våra medforumiter. Även om jag råkar uttrycka mig klumpigt på ett sätt som kanske kan ge upphov till konflikt så hoppas jag någonstans i mitt inre att de jag samtalar med inte ser det som en lucka för konflikt och sjunker till min nivå. Istället hoppas jag att mina medforumiter ser det som ett eventuellt snedsteg och misstag samt möter upp det som jag egentligen vill komma åt med samma respekt som jag önskar ge dem i alla lägen, även om jag ibland uttrycker mig klumpigt.

Det jag vill säga är följande, att jag genom att låta bli att redigera bort hela mitt inlägg vill visa att jag litar på att mina medmänniskor kan plocka ut det jag egentligen vill ha sagt eller åtminstone fråga om det är oklart istället för att söka konflikt då jag av misstag kanske uttrycker mig klumpigt och provocerande. Men det hänger så klart samman med att jag bygger min syn på att jag omges av trevliga och välmenande medmänniskor även om de ibland uttrycker sig klumpigt. :gremsmile: