Nekromanti Kan vi inte...

Hjalle

Swashbuckler
...återuppta tråden Forumiter of the Rings igen? :gremsmile:

Jag menar, jag vill också ha en roll; och det vill många andra skulle jag tro. Dessutom måste vi sammanställa en fullständig lista på rollerna:

Frodo - Kalcidis
Sam - Gardener
Pippin - Feliath
Merry - Feuflux
Bilbo - Magnus Seter
Gandalf - Krille
Aragorn - Yassilus
Gimli - Mask
Legolas - Dnalor
Boromir - Herr Nils
Sauron - www.svenskamagic.com
Saruman - Troberg
Orcherna - lokomotiv
Uruk-Hai - Grisodlarna
Elrond - Rising
Arwen - Jade
Gollum - chrull
Galadriel - Kornella
Celeborn - Baldyr
Faramir - Quan'talis
Denethor - Gurgeh
Theoden - Oldtimer
Eomer - Walium
Eowyn - Insignia
Grima - Morgoth
Lavskägge - Arvidos
Barliman Smörblomma - Eksem
Haldir - Nightowl
Tom Bombadill - Storuggla
Bill - Han
Gwaihir - Dante
Ringvålnaderna - Vitulv
Balrogen - Muggas
Honmonstret - Ymir
bergstrollet i Moria - GrottrolletNaug
Förstenade troll - Marco Behrmann, Johan K (?), Netfeed
Faramir - Foggmock
Seinet - Kummelgast
Crebain - Korpen

Japp, listan kan göras längre. :)

Själv vill jag hemskt, hemskt gärna vara Ugluk. (Eller Lurtz, fast han är inte med i böckerna). Anledningen är att jag har svart hår och rör mig som honom.

-Hjalle, tycka roooliga grïïïïïeyijëëënnnh.

Storuggla

Champion
"Bilbo - Magnus Seter"

Coolt val.

"Boromir - Herr Nils" kombinerat med "Faramir - Quan'talis"

Är ju bara läskigt. Skrevs detta innan vi såg en snubbe som hävdade sig vara Kvante, eller är det efter? Ety Kvante och Nils var ju skrämmande lika varandra... i nyllet då. Som personer är de helt olika, den ena är toksoft och en andra är en mordgalning. Gissa vilken själva.

"Tom Bombadill - Storuggla"

Vafan :gremfrown: Jävla Kuk-Tom.

Storuggla, ser upp för maskarna

[ QUOTE ]
"Boromir - Herr Nils" kombinerat med "Faramir - Quan'talis"

Är ju bara läskigt. Skrevs detta innan vi såg en snubbe som hävdade sig vara Kvante, eller är det efter? Ety Kvante och Nils var ju skrämmande lika varandra... i nyllet då. Som personer är de helt olika, den ena är toksoft och en andra är en mordgalning. Gissa vilken själva.

[/ QUOTE ]

Attans, det här var ju en svår gissning. Jag känner ju bara Nicke och honom har jag länge haft mina misstankar om.... :gremgrin:

MongoMan

Swordsman
Re: Rosa Kattun (ANT)

Det var länge sedan jag läste böckerna, och gjorde det inte så jättenoga då, så du får gärna förklara för mig vem det är.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Rosa Kattun (ANT)

Det var länge sedan jag läste böckerna, och gjorde det inte så jättenoga då, så du får gärna förklara för mig vem det är.
Värdshusjäntan som Sam är förtjust i och som han senare gifter sig med.

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Vore ju trevligt !

Hehe !
Jo, det vore ju trevlig måste jag ju säga...
Skulle nog göra mig bra som stentroll, även om jag är mer sugen på rollsepn som dvärg.. :gremgrin:

GoblinGurra

Swordsman
Re: Woooh! Gardener! Här kommer jag! (ANT)

Fast jag trodde att var och en skulle spela sitt respektive kön.
Fast om man bara tar hides (Moris bild) röst så...och för er som inte är så insatta i J-Rock så låter hide rätt feminin.

Hjalle

Swashbuckler
Re: Vore ju trevligt !

Alltså, listan är tagen utifrån utfallet av förra tråden med ämnet. :)

Och om folk anser att den bör ändras, så kanske det. Du skulle till exempel passa om Gimli också, men inte sitta fel som stentroll heller... :gremsmirk:

-Hjalle, fasthåller om sig själv som uruk-hai-ledare. (fast då blir jag boss över en massa grisodlare... Kanske veckans grisodlare borde bli Ugluk istället?)

Feuflux

omjonasson.se
Menar du "pilla vidare på rollistan" eller "faktiskt göra en tecknad serie av det"?

Det senare försökte vi (minns knappt ens vilka vi var... det var jag och Yassilus som drog igång härket i alla fall, sen var det en drös tecknare) oss på och det rann ut i sanden likt en öppen vattenflaska i Gobiöknen.

Vad gäller det förstnämnda så är väl alla viktiga roller tillsatta? Så om du inte är ute efter att ändra om en massa så lär det bli trist. Eller så är det bara jag som har dassig koll på rollerna... vem tusan är Ugluk nu igen? :gremtongue:

Insignia

Swashbuckler
Jag tycker det vore kul om någon gjorde klart serien :gremwink: Själv var jag inblandad en stund som tecknare, men hann inte rita något innan jag hoppade av.

King Kromm

Hero
Om inte annat...

Så kan man ju göra storfilm av det hela, i sverige. Själv känner jag iogs bara till var två av platserna som Tolkien beskriver i sina böcker ligger. Det är Moria(Muskö) och Mordor(Oxelusund).

Sen har vi ju naturligtvis även Vattnadal, som är wrnu´s Server rum, så klart! Isengård skulle dessutom kunna föreställa borlänge och allt deras, skenheliga patrask :gremwink:

Insignia

Swashbuckler
Re: Om inte annat...

"Mordor(Oxelusund)"

Är det där rättstavat, eller menar du att Eowyn bor i Mordor?

/Eowyn, Oxelösundare

Bombu

Hero
Re: Om inte annat...

eller menar du att Eowyn bor i Mordor?
Eowyn håller på att erövra Mordor.

Antagligen håller hon på och bygger en vacker och estetisk borg på ett berg av skallar och rutnande lik.

Nånstans på Grogoroths sköna beslöjade slätter.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Men vad i...!

Inte nog med att du listar två Faramir, du underlåter också att nämna MIG i rollen som HÄRSKARRINGEN. Jag är ju liksom typ VIKTIGAST?!?!?!11!!

:gremfrown:

Organ

Out of time, out of mind
Jag är inte med på listan men jag kan nöja mig med en mindre biroll; som t.ex. Barliman Smörblomma eller dvärg nummer tre vid Elronds rådslag (eller varför inte Gandalfs skägg :gremgrin:)

/Anders