Nekromanti Kan vi inte...

Hjalle

Swashbuckler
Re: Men vad i...!

Hehe, jag hade missat att Quan'talis faktiskt var Faramir... Det enda jag utgick ifrån var tråden, och där hade Foggmock starka önskemål om att få vara Faramir. :gremsmile:

seinet

Swashbuckler
Saken har varit på tapeten tidigare, vad jag kommer ihåg från min redaktörstid fanns tillochmed en eget redaktörsforum skapat för det vid namn "Härksarsiten" där jag brukade ta mig en titt när jag hade tråkigt.

Finns det någon snäll redaktör som kan kolla upp ifall det finns kvar och göra den casting-listan som presenterades i den?

/Seinet Wintermute - Skall iväg och träna vattenpolo strax

Feuflux

omjonasson.se
Härskarsitesforumet

Härskarsitesforumet finns kvar. Här kommer rollistan (som jag tror var den senast framspånade, orkade inte plöja hela forumet trots att det är rätt tomt forum) därifrån:

Yassilus - Aragorn
Krille - Gandalf
Feuflux - Merry
Kalcidis - Frodo
Gardener - Sam
Mask - Gimli
Dnalor - Legolas
Feliath - Pippin
Herr Nils - Boromir
chrull - Gollum
Troberg - Saruman
Svenskamagic - Sauron
Grisodlarna - Uruk-Hai
lokomotiv - Orcherna
Arvidos - Lavskägge
Kornella - Galadriel
Insignia - Eowyn
w176 - Arwen
Quan'talis - Faramir
Oldtimer - Theoden
Magnus Seter - Bilbo
Rising - Elrond
Vitulv - Nazghul
Foggmock - Grima
Baldyr - Celeborn
Walium - Eomer
Storuggla - Tom Bombadill
Han - Bill
Muggas - Balrog
Ymir - Shelob
Gurgeh - Denethor
Dante - Gwaihir
Nightowl - Haldir
GrottrolletNaug - Grottrollet i Moria
Eksem - Smörblomma
Marco - Förstenat troll 1
- Förstenat troll 2
- Förstenat troll 3
Seinet - Kummelgast

Hjalle

Swashbuckler
Re: Härskarsitesforumet

Japp, då är det bara att fylla på. :gremsmile:

En ganska stor roll som jag ser saknas är Saurons språkrör, som måste ges åt någon passande. Finns det någon från Svenskamagic här? ,-)

Själv så fredar jag Ugluk. Fred.

Några roller kvar:

Saurons språkrör
Gothmog (från filmen)
Grishnakh
Gorbag
Shagrat
(värst vad många fulingar...)
Vattnets väktare
Rosa Kattun (äntligen en gullig hob!)
Elanor
Lurtz (från filmen, kör vi med honom så är han paxad).
Olifanterna
Sharkû (från filmen)
Hama
Tjyggubben Gamgi
Sandiman Mjölnare
Säcksta-Baggrarna
Theodred (från filmen, bara att ligga å mumla lite)
Orch 538 från höger i Moria, bakom han den där orchen.
Han gondorianska grabben som Pippin vänslas med. :gremwink:
Hans farsa.
Radagast.

Plus de tusen andra jag glömt.

-Hjalle, trött.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Härskarsitesforumet

Glöm inte woserna. Nåja, jag kan väl sno åt mig platsen som Radagast. Dessvärre spelar jag inte Magic, men annars hade jag kunnat tänka mig rollen som språkröret.

Hjalle

Swashbuckler
Re: Jag tar Grishnakh då!? (NT)

Tyvärr kompis, men du får Rosa Kattun. :gremsmirk:

-Hjalle, fastslår.

King Kromm

Hero
Re: Om inte annat...

Vad i hela friden gör hon där? Klart som den att jag stavat fel, har du inte sett hur allt är kopierat ifrån oxelösund till mordor...! Den där hemska vita ön(vilken dom klippte bort i filmen och boken) och all hemska industrier... Framför allt om man kommer ifrån sjön om natten! :gremgrin:

Insignia

Swashbuckler

Förolämpade du just min ljuva hembygd? Passa dig så jag inte skickar orc-armén på dig :gremmad:
Um, jag menar... :gremblush:

Organ

Out of time, out of mind

Förolämpade du just min ljuva hembygd? Passa dig så jag inte skickar orc-armén på dig
Annars skulle väl Oxelösund passa ganska bra som mordor. Vem vet vad som försegår bakom järnverkets annars så oskyldiga fasad? Tusentals orcträlar som i ett mycket cineastiskt gnistregn smider floder av smält järn till vapen, rustningar och onämnbara helvetesmaskiner!

/Anders (ska aldrig med åka till Strandstuvikens badplats tvärs över vattnet från detta ondskans epicenter)

Feuflux

omjonasson.se
Efter Fulevangeliet

Efter Fulevangeliet (ni läser väl forumets julkalendrar?) som alla (nåja, Mogge och Xenström klagade på varsitt strip, w176 lovade mig livstids tortyr och Bearnie tänkte stämma mig :gremsmile: ) tyckte så mycket om så fick jag blodad tand att göra Härskarsiten i samma stil, dvs inklippta ansikten ovanpå sunkiga paintbakgrundsbilder och med maximalt töntroliga dialoger.

Men det var på den tiden jag var i serieskapartoppslag så idén har fade:at bort, men nu påminde du mig.

Jag tror faktiskt inte det hade blivit så bra om jag kört mitt race (med en massa hjälp från folk förstås, hade inte funkat helt ensam av flera anledningar) eftersom det troligtvis hade blivit en "klappa kompisar på ryggen"-serie där forumiter jag känner hade fått de stora rollerna eftersom det är dom som jag kan skämta om/med och eftersom de är mer tillgängliga för idéspåning. :gremtongue: (Jag hade mao dissat listan här och börjat om även om många roller kunnat stå kvar (jag ansvarar ju för tusan för halva den listan eller nåt)). Sen hade det behövts en jäkla massa foton också, minst 2 per "skådis" (framifrån och profil).

Ni som tycker att jag gör roliga saker får hoppas att jag orkar fixa nåt spel med adventuregamestudio istället.

w176

Förlorad dotter
En alv?!

En förbannad ALV! En förbannad GOD alv?! En förbannade KVINNLIG god alv! *Spottar fram så att fraddgan flyger*

*Stirrar ondsint på feuflux* Dö kräk, dö.

Bombu

Hero
Smeagols anmoder!!!!!!

Japp, listan kan göras längre. :)

Jag saknar Smeagols anmoder, matriarken i hans stam vid anduins strand.

Enligt säkra källor (smeagol själv) så var det ju från henne som han fick tag i den där Guldringen som sen vifftade rund midgård.

Utan tvekan är det en av det centrala gestalterna i hela Tolkiens verk.

Det måste vara en mycket speciell person som kan bära upp en sån roll.

Mitt val för denna roll blir Rising.

För just nu är han min idol :gremgrin:

När jag blir stor ska jag bli Rising.

MongoMan

Swordsman
Rising for President! (OT)

och jag undrar om det är några andra som har så i sin spelgrupp och vad de tycker om det.
Då har du en rival i mig. :gremgrin:

Det finns bara plats för en Rising, och så länge han inte slutar på forumet (eller blir bannad för att han är så... ja. ) så får vi nog nöja oss med honom som han är. :gremlaugh:

/Mori - Gillar också Rising.

EDIT: Råkade skriva NT istället för OT.

Feuflux

omjonasson.se
Re: En alv?!

*Stirrar ondsint på feuflux* Dö kräk, dö.
Äh, jag lever ju redan under hot från dig så det här gör varken från eller till. *puss*

Sug på den här förresten, du hade ingen roll alls från början men vi swappade på Arwen. Rollen låg först hos Jade (tror jag det var) men vi flyttade över den på dig för du var mer forumskändis. :gremgrin:

Rising

Vila i frid
Whoa... [OT + trams]

Det måste vara en mycket speciell person som kan bära upp en sån roll.

Mitt val för denna roll blir Rising.
Awww... man, asså... Sånt här stärker ens självförtroende, efter alla tvivlande människor som på ens vandringsväg genom livet har stått i vägen för ens framtidsplaner med deras nedslående kommentarer:

"Du är inte så rolig som du tror!"
"Du kommer aldrig kunna bli filmstjärna!"
"Jag vill inte gå med dig på balen!"
"Du är inte bjuden till min fest!"
"Men Johan... Bajspåsar är inte till för människor!"
"Gå din väg, eller så ringer jag polisen!"
"När jag säger -Stopp!- så skall du inte svara med -Hammertime!-"
och
"Är det där mina barns underkläder du har trätt på huvudet?"

osv... Ni känner säkert igen er i hur det kan låta.

Sådana här ord hjälper en att reda ut stormen... sniff...

/Rising
som säkert skulle känna sig ännu mera smickrad av att få gestalta Smeagols moder om han hade haft tillräckligt flottigt hår, tillräckligt uppdragna brallor och tillräckligt blemmigt fejs som inramade ett par tillräckligt tjocka colabottnar för att kunna kvala in som en tillräckligt fet nörd för att veta vem det nu är.

Men det är soft ändå.