Nekromanti Kan vi inte...

Eksem

Champion
Jag måste erkänna att jag inte riktigt minns hur fan jag blev Smörblomma. Jag är iofs en kappvändande fegis från en sömning småstad fylld av smågangstrar, men vafan, det var ju bara en slump (ser jag när jag läser igenom tråden)! Jag krävfer att få en roll som passar mig bättre. Typ... nån av alverna från filmen med skäggstubb, vad de nu kan tänkas heta. De försöker, men det blir ändå helt fel. Det är typiskt mig. Eller vafan. Smörblomma blir bra :gremsmile:

Bombu

Hero
Re: Whoa... [OT + trams]

"Är det där mina barns underkläder du har trätt på huvudet?"

osv... Ni känner säkert igen er i hur det kan låta.
Wisst, man känner ju igen sig.... fördomsfulla människor som låter sin lilla värld och sina små mallar styra oss andra.

När man känner de intolleranta små människornas surr, så kan man sätta sig i ring (om det är fler än en själv som är närvarande) sluta ögonen och bara önska att de ska försvinna.

Här kan man sen öppna ögonen och befinna sig i en helt annan värld :)

*Smeagols Anmoder är en mäktig figur, hon är den som bestämmer i byn, en riktigt sådär bestämmande matrona, Fast kort efterssom hon är en hobbit.

Det drar ihop sig till födelsedagskalas och eftersom Smeagol är allas favorit blir det ett rejält firad, men hans "gode" vän Deagol köper en alldeles för liten present så den hjältemodiga anmodern gör en insats.

Hon plockar från sina gömmor, "nånting spännande ska väl den lille gossen kunna få"

"där ja, den där gamla ringen vore väl nått åt min påg"

*

Och så gick det till när anmodern plockade fram Härskaringen från byrålådan och gav till den lovande lilla grabben Smeagol på hans födelsedag.

Det vore väl nått för dig att brodera ut, villket te hon bjuder på, kakor, har hon fler härskaringar?

Eller kanske nått annat magiskt, som en förtrollad bakform, ge dig själv fria händer......

Johan K

Gammal & dryg
Re: Efter Fulevangeliet

Fasen, jag skulle ju gjärna vilja se dig göra seriestrippar av Ringentrilogin ju, oavsett om det bleven klappa på ryggen-grej eller inte..
Jag menar, Fuleevangeliet vart ju så jäkla klockrent så det fins ju inte !!! :gremgrin:

/ Johan K, som fick den grandioca rollen som tomte... :gremgrin:

Ulfgeir

Swashbuckler
Behövs ju lite gäster på Stegrande ponnyn i Bri med. Så jag skriver helt enkelt in mig själv som förvirrad gäst nr 1... =^_^=

/Ulfgeir