Nekromanti Kanal 5 startar ny dokusåpa och söker folk

EchonCique

Hero
Här är lite gratisreklam för en dokusåpa som riktar sig mot nördar .. Som kom igång först efter att FC Z fått uppmärksamhet och bra tittarsiffror. Har vi en ny Tore eller Matti bland oss?

---

KILLAR SÖKES TILL EN NY TV-SERIE PÅ KANAL 5:

Föredrar du biblioteket framför krogen?
Tycker du att utöva sport är totalt ointressant men en kväll framför datorn är perfekt?
Har du annorlunda intressen som andra har svårt att förstå sig på?

Men framför allt:
Vågar du utmana dig själv?
Prova saker du aldrig provat på förut?
Har du mod så det räcker?

Då är detta en chans för dig!

Vi söker roliga, glada och självironiska killar i åldern 20-35 år, som vill vara med i en ny TV-serie.
Programmen kommer att sändas våren 2006 i tio avsnitt.

Tv-seriens röda tråd är samarbete: En för Alla – Alla för En.
Men det krävs samtidigt att du vågar flytta dina nuvarande gränser till helt andra nivåer.

Vänskap, spänning och nya upplevelser väntar dig som vågar anta utmaningen.
Dessutom kan man vinna fina priser!

Anmälningsdatum från den 28/11 till den 12/12.
Maila oss på: deltagare.mtv@mtvmastiff.se. Skriv ett personligt brev om vem du är och varför just du passar in på vår beskrivning. Glöm inte att bifoga foto.
Du kan även ringa oss på: 08 – 50307700 och fråga efter Saga Israelson eller Frida Siljendal.

Storuggla

Champion
Ja men vad ska de göra?

Framgår det? VIsa mod och pröva på nya saker? Vadfan menar de med nya saker? Äta thaimat medan man hoppar i en studsmatta? Alltså, ska de ha folk som ska sporta, bygga hus, gå långa sträckor i ödemarken eller slåss på krogen? Det känns som de inte ger någon information precis...

Storuggla, bara vi inte har en tomas bodström

Feuflux

omjonasson.se
Hockey?

Hörde nåt rykte om att det skulle bli HC Z. Dvs att de ska spela hockey den här gången. Får se om det stämmer. :gremsmile:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Hockey?

Jodå. Fast det blir förstås på Z-tv.

Casting ZTV

Under hösten har TV-programmet ”FC Z” skördat stora framgångar. Nu är det dags för DIG att visa vad du går för i hockeyrinken!
Vi söker sköna, glada och intelligenta killar som vill vara med i laget och det nya TV-programmet ”HC Z”.

Du är kille och över 18 år. Du har aldrig spelat hockey på riktigt och du är INTE intresserad av sport överhuvudtaget. Däremot är du en person med självdistans som brinner för andra intressen i livet, såsom t.ex matematik, teater, politik, språk, rollspel, musik, konst, fysik, historia, tv-spel, datorer etc.

Programmet kommer att ta mycket av din tid, så det är en fördel om du är studerande eller deltidsarbetande med flexibel fritid. Du måste vara intresserad av att på allvar delta i träning och inspelning flera gånger i veckan. Du ska vara beredd på att vika tiden mellan mitten av januari och några månader framåt åt programinspelning och träning.

Programmet kommer att bli en hockeyvariant av ”FC Z” och kommer att beskriva lagets framgångar och utveckling på ett varmt och humoristiskt sätt.

Vi kan lova att du kommer få vara med om ditt livs upplevelse!

Och framförallt: du kommer att få spela en match mot ett av Sveriges absoluta topplag…

ANMÄL DIG NU!

Skicka en kort beskrivning av dig själv med bild.
Berätta vem du är och varför just du skulle passa i laget.

Ansök online på www.ztv.se

Storuggla

Champion
Re: Hockey?

Haha, avsnitt ett: Att stå på skridskor :gremlaugh:

Storuggla, nej det är inte vatten under

Rising

Vila i frid
Vafan ska det vara så djäkla populärt med nördar för? Nu börjar jag skämmas för att vara nörd för första gången på allvar. Steenky...

Jag skulle helst vilja se Herr Nils i en sådan här såpa. Typ, när nördarna ska "tuffas till" med hjälp av någon Paolo Roberto-kändis så kliver Herr Nils fram och bara knäcker. Det skulle äga.

---

Fast i förrgår, när jag åkte tunnelbana, så såg jag två fjortisbrudar - riktiga brudar - som pratade om FCZ-killarna och om hur söta de tyckte att de var. Då var jag rätt nära att söka mig till närmsta audition.

Foggmock

Myrmidon
Fast i förrgår, när jag åkte tunnelbana, så såg jag två fjortisbrudar - riktiga brudar - som pratade om FCZ-killarna och om hur söta de tyckte att de var. Då var jag rätt nära att söka mig till närmsta audition.

Det där handlar antagligen mer om modersinstinkt än fortplantningsinstinkt, men ändå... du kan ju alltid hoppas på att östermalmskärringar i fyrtioårsåldern får upp ögonen för dig om du deltar i HC Z... :gremtongue:

Rickard

Urverk speldesign
"Tycker du att utöva sport är totalt ointressant men en kväll framför datorn är perfekt?"
Varför skulle jag multiklassa som idrottare/nörd för? Jag hamnar alltid utanför. :gremfrown:

/Han som inte litar på Kanal Fems dokusåpor och som ändå inte skulle ställt upp

Storuggla

Champion
Vadå? Litar du inte på produktionsbolaget som gett oss Paradise Hotel och Full Frys? :gremsmile:

Storuggla, vet inte vilket som är värre

Nightowl

Champion
Jag skulle helst vilja se Herr Nils i en sådan här såpa. Typ, när nördarna ska "tuffas till" med hjälp av någon Paolo Roberto-kändis så kliver Herr Nils fram och bara knäcker. Det skulle äga.
Eller dom har nån bimbo med implantat som visar sig vara kvantfysiker och rösta på FI. Fast skulle jag se något sådant skulle jag misstänka det var arrangerat.

Erik, wag the dog.

Rickard

Urverk speldesign
"Vadå? Litar du inte på produktionsbolaget som gett oss Paradise Hotel och Full Frys?"
Det är ju Fyran... eller vad? Äger de Kanal Fem också? Har jag missat något?

Vad jag menade var att när Big Brother drog igång och det var rätt knapp information om vad som skulle ske, men det sades att det skulle vara något slags psykologiskt experiement. Ok, att alla skulle bli instängda i ett hus avslöjades men inte vad de skulle göra där inne. Var sugen då på att ställa upp, men tack gode gud för att jag inte ens övervägde det.

Z-TV är schyssta och avslöjar allting på en gång. Femman är mer... lömsk.

/Han som gillar dokusåpor där deltagarna ska kämpa tillsammans och inte bli utröstade

Storuggla

Champion
"Det är ju Fyran... eller vad? Äger de Kanal Fem också? Har jag missat något?"

Uppenbarligen. Tvprogram görs oftast inte av tvbolagen utan av produktionsbolag. Ett och samma produktionsbolag är fritt att sälja in sina program till vilken kanal som helst. Just MtvMastiff har gjort en hel del television tidigare, såsom Vita Lögner, Stefan och Krister, Sally, Pokermiljonen, En ängels tålamod, Paradise Hotel, Gladiatorerna och en hord annat... eh, ja, skräp eller bra stuff, vad man nu tycker.
Vilken kanal det sedan visas i spelar ingen roll, det är bolaget som gör härket som är drivande.

Storuggla, brinnande tunnor

Johan K

Gammal & dryg
humm, visst det kan ju säkerlgien vara kul att följa nått sådnt. För de som tycker det är skoj.
Jag skulle aldirg för mitt liv vilja vara med i nått sådat. känns ju just nu som man kan göra dockusåpor av va´fasen som hellst nu.

/ Johan K, stolt nörd som mer än gjärna skippar den där med tv-grejern

ÄlveKatt

Veteran
Usch...

Jag har en gnagande känsla att det är meningen att de som söker skall grovt undersatta vad de menar med behovet av självironi...

Det känns som risken är stor att deras ideala sökande är en person med Asperger Syndrom som kommer må asdåligt av att behöva underkasta sig de villkor och begränsningar som de kommer att ställa på dem, och därmed bryta ihop i scener av publikdragande drama.

Jag skulle tänka igenom mitt beslut femtioelva gånger om jag någonsin bleve sugen på att anmäla mig till en dokusåpa...

Nightowl

Champion
Förresten...

...vore det inte kul med en serie med ickenördar som ska bli nördiga, typ en jock som måste lära sig Warhammer 40K på en vecka och måla egna figurer och sedan besegra en 14-åring? :gremgrin:

Eller en städerska från Katrineholm som ska bli rollspelsdesigner och vinna Dogmaturneringen?

Erik
Erik

seinet

Swashbuckler
Re: Förresten...

DET hade varit ett skitroligt program kan jag säga, vem skulle vara lämplig programledare för det? Anders & Måns, visserligen är dom ju inte nördiga, men dom har en så jävla skön stil :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Är trött