Jag har den och jag är glad över att ha den.. Att läsa igenom Kandra får en att tänka på de detaljer, som kan finnas i en fantasyvärld, som man annars förbiser.. Att man ska betala tull, hur man kan köpa ett hus i staden, vad det finns för olika vardagliga yrken.. Det finns en kort beskrivning utav Berendien och av religionen "de Unga Gudarna"..
Utrustningslistorna innehåller inte så mycket till äventyraren som denne bör köpa utan saker som äventyraren kan använda sig av under spelets gång.. Kostnader för husrum i städer och på landet, pälsverk, löner, ädelstenar, rakning, klippning, bad, m.m., m.m.
Det står lite skrivet om vissa invånare i staden som SL kan använda för att skapa lite realism i sin värld och med plotboken "Stadsintermezzon" så kan Kandra bli en riktig pärla..
Det som är lite dåligt med Kandra är namnen på värdshusen. Namnen kanske beror lite på min egen smak, men äventyrsuppslagen kunde de lika gärna skitit i att ha med.. Eller vad tycks om: Karavanvakter, döda nekromantikern, döda demonen, befria spöket, o.s.v.
Visserligen kan man skruva till det hela till något bra, men dessa idéer kan man lika gärna komma på själv..
/[color:448800]Han</font color=448800> som tycker den avslutande kommentaren är nästan viktigast