Nekromanti Kandra stadskarta?

solvebring

Superhero
Hallå!

Äntligen efter många, långa års letande har jag äntligen fått tag i ett mycket fräscht ex av Enhörningshornet (enligt mig det bästa DoD äventyret som någonsin skrivits). Yay, me äger det... *lycklig*.
Nåväl, längst bak i det finns en svartvit tydlig bild av Kandra stadskarta. Men ni känner mig, jag scannar inte ur mina böcker eftersom man måste bryta sidorna så in i helsicke då. Är livrädd för att förstöra böckerna.

Någon som kanske har den sedan gammalt liggandes, scannad och klar, i datorn någonstans?

G

Guest

Guest
Tjenare!

Tankade upp kartan åt dig. Hoppas den duger...

Länk till upphovsrättsskyddat material borttagen. /Dante

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Fast det där är kartan från Kandra, inte från Enhörningshornet. :gremwink:

Den borde dock gå utmärkt att använda. Tror numren är detsamma och den i Enhörningshornet bara är fattigmansversionen dock.

G

Guest

Guest
Jaha. sorry. Länge sedan jag kollade upp det äventyret. Men jag kollade upp kartan och den verkar typ vara densamma, men för säkerhets skull så har jag tankat upp den med :)

Robert Jonsson

Jo, det är i princip det. MEr strippad bara. Tänkte mest om solvebring undrade vad det var för karta och undrade varför den inte liknande den i hans bok. Eller något. (Eller så ville jag bara petimätra mig...)

Men du får 1000 pluspoäng för serviceandan! :gremsmile:

solvebring

Superhero
Tackar, tackar. Men tyvärr, tyvärr... Den kartan har jag redan. Det är just den svartvita, strippade kartan jag vill ha, som är mycket lättare att arbeta med överhuvudtaget och långt mer överskådlig.

solvebring

Superhero
Fan.... Den var fett skev på mitten... Just det som jag var rädd för. Ja, den är ju inte precis så lättscannad från boken. Någon som kanske har fixat till den någon gång i tiden och har ett vackert, rätfixerat, fullt läsligt ex att dela med sig av...?
Alltså av den svartvita mer strippade Kandrakartan som t.ex. finns med längst bak i Enhörningshornet, som sagt...

Rickard

Urverk speldesign
Du kan ju söka efter kartan på diverse torrent-sidor och se om det finns någon vettig version. Synd att jag inte har någon kopiator, annars hade du fått en kopia.

/Han som tycker det är skönt att tanka ner material som man redan har, eftersom man då kan dela med sig till sina vänner

Robert Jonsson

Så illa är den faktiskt inte. Jämförde dem översiktligt och jag kan inte säga att jag ser att mycket information saknas direkt. Det är fortfarande väldigt tydlig och användbar för att få en tydlig koll på det.

Skåda inte given häst i munnen, liksom. :gremwink:

BTW - kul att hitta någon mer som är frälst vid Enhörningshornet. Det var det första äventyr jag köpte (tillsammans med Expert) och det har högt nostalgivärde för mig. :gremsmile:

G

Guest

Guest
solvebring said:
Fan.... Den var fett skev på mitten... Just det som jag var rädd för. Ja, den är ju inte precis så lättscannad från boken. Någon som kanske har fixat till den någon gång i tiden och har ett vackert, rätfixerat, fullt läsligt ex att dela med sig av...?
Alltså av den svartvita mer strippade Kandrakartan som t.ex. finns med längst bak i Enhörningshornet, som sagt...
Det är det jag hittade. Kartan är ihopklippt från Äventyrsspel 16 paketet som jag dragit hem från Piratebay. Nåväl, det är vad jag kan bidra med... Hoppas du hittar en annan och bättre lösning.

solvebring

Superhero
Duger klart så länge, inte genomfel direkt. Bara lite perfektionistisk av mig. :gremwink: Supertack ändå, klart långt bättre än ingenting.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Länk borttagen! …

Jag vill inte se något länkande till otillåtet upphovsrättsskyddat material här på forumet.

solvebring

Superhero
BTW - kul att hitta någon mer som är frälst vid Enhörningshornet. Det var det första äventyr jag köpte (tillsammans med Expert) och det har högt nostalgivärde för mig.
Ja, för kring åtta år sedan, på den tiden man var nybörjare och inte SL, då lirade vi det... Har aldrig känt att jag upplevt ett sådant ultimat DoD-äventyr igen, så sedan dess har jag letat efter det för egen räkning. Så, det blir väl spela av någon gång i år... Fan, vad jag har längtat! ...Äntligen! :gremlaugh: