Hej och välkommen till forumet
Om du har några funderingar så finns säkert svaret antagligen i
FAQn, annars är det bara att fråga någon med färgglatt namn via PM (privata meddelanden) eller rentav fråga på
www.rollspel.nu-forumet.
"
I Eon boken står det om något krig som är nära att bryta ut i öster.. Vilka länder??"
Magikratin Thalamurs utbrytarland Pereine kommer sannolikt återerövras av Thalamur någon gång. Consaber och Thalamur också lite otalt med varandra, likaså Consaber och Det Cirefaliska Samväldet.
Dvärgarna i det närliggande området kommer nog att stå på Consabers sida.
Och för att lämna öster...
Det är dessutom troligt att Soldarn kommer att förklara krig mot Damarien inom ett tag (fast det är ju inte i öster...), och Soldarn i sin tur kommer väldigt snart att utsättas för ett heligt korståg i Daaks namn av Det Jargiska Kejsardömet. Mûhad och Jargien har inte särskilt mycket till övers för varandra, och till råga på allt så vill Jargien dessutom invadera Drunok (vilka kommer få hjälp av Asharien och Caserion).
Damarien och Jargien kommer förmodligen att alliera sig.
Dessutom är Soldarn på gränsen till ett ganska omfattande inbördeskrig.
Tirakerna i Kiaz kan göra vad som helst när som helst
Frakktiraker är aldrig att lita på. Antagligen kommer de vilja attackera alverna eller dvärgarna (eller både och) i de närliggande områdena, och där står hela Sunari och Khazimbergen i lågor... Apropå Sunari så har sanari ganska omfattande planer för en viss del av alvsläktet. Mer om det står att finna i
Legender & Hemligheter, som går att beställa från
Neogames webshop.
Jag har ingen koll på västlanden förutom att Mûhad odiggar Jargien starkt.
Tirakerna på Takalorr har nog att stå i som det är, invasionsplaner därifrån är osannolika. I sådana fall skulle det vara något i stil med en havsallians med cirefalierna mot sabriska frakt- och handelsfartyg, löst sammanhållan av pengar.
Ebhron ogillar Thalamur, men en konflikt mellan de två jättestora magikraterna är inte trolig än på några decennier.
Mer och utförligare information finns
Geografica Mundana.
Nu måste jag stressa iväg... hoppas du får nytta av mina spekulationer
.