Nekromanti Kanske en dum fråga..

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Yeehaw!!... men hur blev det 2...?

Soldarn-grejerna var ju bara spekulationer, som högre livsformer än vi vanliga dödliga (helgon som The Neogames Staff eller gudar som Krille) får avgöra, förstår inte hur du får det till 2-1? :gremconfused:

Nä... nu är det dags att recharga the Matrix-batteries med en hampis eller två...

Har du provat Eon-quizen förresten? :gremgrin:

Yvian

Warrior
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Re: Yeehaw!!... men hur blev det 2...?

Jo men de borde ju rimligen faktiskt bli oavgjort på Drunok-frågan (alltså 1-1) eftersom båda hade delvis rätt, och med de religiösa titlarna så blir det ju 2-1... Men om du hellre vill räkna att jag vann Drunok-frågan så står det fortfarande 1-1...

Jag provade Quizen.... Fick 70/100 poäng så jag kunde det mesta (men jag kollade faktiskt upp tirakernas havande-tid i Tirak-boken...)

Fahnen

Swordsman
Re: Mindre omtyckta moduler

Personligen gillar jag tirakmodulen mer, men smaken är ju som baken.

Väl talat, vem behöver en tusenårig deprition och spetsiga örn när man kan vara stor och stark??

Sen får du tänke på Funkus gärna skulle vara alv IRL..... han älskar dem....

Framåt för Tirakerna....

Själv tycker jag att Spelarens Handbok är Neogames'
absolut sämsta Eon-modul

Jag tycker den är bra.... den underlättar när man ska göra en rp men neogames glömde alla tabeller (de som är under "huvudtabellen" eller va den hetar, hoppas ni fattar vad jag menar).

Midar Tiraken...

Fahnen

Swordsman
Re: Cirefalierna i Thalamur Vs Consaber

Dom vill nog se att båda stångar sig blodiga mot varandra och att ingen vinner. För det vinner nämligen falierna mest på.

Du menar lite gammal hederlig Vadå fusk att byta sida?? taktiken....

Taktiken som går ut på att hjälpa ena sidan och hjälpa andra sidan för att sen förstöra för bägge....

Midar tänker sparka på dom onda thalaskerna

Helmgast
Spelarens handbok

Jag tycker den är bra.... den underlättar när man ska göra en rp men neogames glömde alla tabeller (de som är under "huvudtabellen" eller va den hetar, hoppas ni fattar vad jag menar).
Just det gör att Spelarens handbok bli överflödig, då man inte kan skapa sin rollperson utan grundbokens hjälp. En bra Spelarens handbok hade haft med det som krävs för att göra en rollperson.

Krille

Super Moderator

"Taktiken som går ut på att hjälpa ena sidan och hjälpa andra sidan för att sen förstöra för bägge...."

Nänänä. Så länge som båda är aktiva så kommer båda vilja köpa massor med vapen. Och all vapenhandel är bra handel. :gremwink:

Det viktiga är att ingen av dem vinner. Vinner den ene så rasar alla behov av vapenhandel, alternativt så börjar han se på dig som ett lämpligt nästa erövringsobjekt.

-BoNe-

Warrior

"konspirationsteorierna flödar i min hjärna"

Tänk om något hemligt magiker samfund står bakom hela grejen. Dom försöker att ta över stora delar av mundana och då manipulerar dom ledarna.

Helt perfekt uppdragsunderlag..

Fahnen

Swordsman

Nänänä. Så länge som båda är aktiva så kommer båda vilja köpa massor med vapen. Och all vapenhandel är bra handel

Att vapnena har urdålig kvalitet är någt som det hålls tyst om....

Säljer man vapen till så hjälper man..... om vapnena är svindyra och har dålig kvalitet så förstörman. De kommer inte ha råd att kriga mot varandra länge då. Det kommer (antagligen) bli "oavgjort".... precis som falierna vill ha det.

Alharra

Warrior

Dem tjänar faktiskt mer på att bli av med pengar i det här fallet. Genom att spela ut Consaber och Thalamur emot varandra och se till att de blir jämnstarka och att ingen vinner så har cirefalierna öppet kring sig och kan bygga sig själva starkare. Ifall något av länderna skulle vinna så finns ju risken att de skulle gripas av storhetsvansinne och försöka erövra Caserion :gremmad:

Nej istället så ska de stånga sig blodiga mot varandra tills de inte har någon ork kvar och sluter fred med varandra, ordentligt försvagade och med en nu så dålig ekonomi och infrastruktur att de blir tvungna att lite på cirefalierna helt och hållet! :gremwink:

Alharra

Warrior

Säljer man vapen till så hjälper man..... om vapnena är svindyra och har dålig kvalitet så förstörman. De kommer inte ha råd att kriga mot varandra länge då. Det kommer (antagligen) bli "oavgjort".... precis som falierna vill ha det.

Det där med vapenkvaliteten är inte så viktigt. Men priset är viktigt. Eftersom det kostar pengar att föra krig och det blir extra högt pris på vapnena, så kommer de krigsförande länderna börja vackla efter ett tag, ifall ingen vinner direkt så att säga. Men om kriget blir jämnt och långvarigt så har falierna bara att tjäna på det. För när kriget är slut - vem kommer de att låna pengar av om inte just falierna? Föreslagsvis så sätter falierna en ränta just så att låntagarna nätt och jämnt klarar av amorteringarna och därmed aldrig får råd igen att bygga sig en militärmakt i klass med falierna.

Men om det knasar sig ordentligt för sabierna...

...Så kommer antagligen Ebhron att rycka in, att Thalamur blir allt för stort tjänar ingen på, förutom just thalaskerna.

Mvh Victor Palm...

...Som tror att Cirefalierna oavsett vad kommer att vara med på något hörn i en eventuell konflikt.