Nekromanti Kanske en dum fråga...

Krille

Super Moderator
Re: Kanske en dum fråga...

Jag får dessutom inte betalt för att skapa regelsystem.
Det gör inte jag heller. Möjligen får jag betalt om jag säljer dem.

Nu kanske jag har varit otydlig, men jag är altså inte på något sätt ute efter att "hindra" de som inte tycker att nybörjare förtjänar bra rollpersoner eller på annat sätt gillar ojämlikhet.
Jo, det är du ju. Läs vad du skriver nedan.

Sen som sagt var, så kan det ju vara så att den enorma valfrihet som finns i GURPS är helt oförenlig med hängslen. I det fallet valde man att prioritera valfriheten framför hängslena. Och det tycker du ju är en vidrig attityd som måste stoppas.

Om deras typ av spelande direkt hotar min typ av spelande, absolut.
Fast det förutsätter väl att GURPS-polisen bankar in din dörr så fort som du friformar eller spelar med Adventure!, eller hur?

Om jag anser att deras typ av spelande skapar en attityd som jag tror vare sig gör hobbyn eller världen bättre, definitivt.
Och det är en attityd som jag tycker är vidrig som definitivt gör hobbyn och världen sämre.

Och vad gäller tillmälen - om skon passar...
...så är det ohyfsat att sparka folk med den.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Kanske en dum fråga...

Jo, det är du ju. Läs vad du skriver nedan.
Intedå. Jag vill på sin höjd hindra er från att bli fler.

Fast det förutsätter väl att GURPS-polisen bankar in din dörr så fort som du friformar eller spelar med Adventure!, eller hur?
Nejdå. På en marknad avgörs tillgången åtminstone till viss del av efterfrågan. Om efterfrågan på spel baserade på principer jag tycker illa om blir fler, så ökar utbudet av sådana - och utbudet av annat minskar. Det ser man väldigt tydligt på den alltmer explosionsartade spridningen av d20, till exempel.

Jag vill helt enkelt att så få nybörjare som möjligt ska börja spela d20 eller föredra spel med attityder och mekaniker jag tycker illa om.

Vad som är ohyfsat eller icke bryr jag mig inte så mycket om. Jag tror inte man vinner särdeles mycket på att stryka folk medhårs.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Skärpning!

"Vad som är ohyfsat eller icke bryr jag mig inte så mycket om. Jag tror inte man vinner särdeles mycket på att stryka folk medhårs."

Moderatorkåren har som syfte att bekämpa bristande hyfs och dåligt beteende ifrån alla användare här på wrnu. Din och Krilles diskussion har blivit allt mer infekterad och privat för varje inlägg som har skrivits i den. Om ni vill bråka med varandra så är det något som ni får göra privat, via PM eller e-post. Våra forum är till för seriösa diskussioner. Fortsätter den här tråden att stagnera så kommer den sannolikt att bli låst.