Krille
Super Moderator
Re: Kanske en dum fråga...
Sen som sagt var, så kan det ju vara så att den enorma valfrihet som finns i GURPS är helt oförenlig med hängslen. I det fallet valde man att prioritera valfriheten framför hängslena. Och det tycker du ju är en vidrig attityd som måste stoppas.
Det gör inte jag heller. Möjligen får jag betalt om jag säljer dem.Jag får dessutom inte betalt för att skapa regelsystem.
Jo, det är du ju. Läs vad du skriver nedan.Nu kanske jag har varit otydlig, men jag är altså inte på något sätt ute efter att "hindra" de som inte tycker att nybörjare förtjänar bra rollpersoner eller på annat sätt gillar ojämlikhet.
Sen som sagt var, så kan det ju vara så att den enorma valfrihet som finns i GURPS är helt oförenlig med hängslen. I det fallet valde man att prioritera valfriheten framför hängslena. Och det tycker du ju är en vidrig attityd som måste stoppas.
Fast det förutsätter väl att GURPS-polisen bankar in din dörr så fort som du friformar eller spelar med Adventure!, eller hur?Om deras typ av spelande direkt hotar min typ av spelande, absolut.
Och det är en attityd som jag tycker är vidrig som definitivt gör hobbyn och världen sämre.Om jag anser att deras typ av spelande skapar en attityd som jag tror vare sig gör hobbyn eller världen bättre, definitivt.
...så är det ohyfsat att sparka folk med den.Och vad gäller tillmälen - om skon passar...