Nekromanti Kanske ett intressant tips?

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag tänkte slänga upp en blänkare här, även om det egentligen inte handlar om Western-rollspelet (om någon finner det olämpligt får moderator radera tråden). Jag skriver nämligen på ett eget rollspel som kallas för In the Dark och som varit placerad i nutiden under det material som hittills skrivits. Så varför skriver jag då detta och, framförallt, varför skriver jag det här?

Jo, det är som så att jag nu skrivit ett scenario i Western-miljö (utspelar sig 1877) som kallas för Dark Messiah. Även om vissa saker är mindre lämpade för Western (exempelvis de övernaturligheter som förekommer) så inbillar jag mig att det finns saker där som vanliga Western-spelare kan ha någon nytta av - särskilt då i Akt 1 och 2 (av de sammanlagt fem).

Nåja, om ni är intresserade går Scenariot Dark Messiah att ladda hem från In the Darks hemsida (http://www.inthedark.nu) under sektionen Scenario.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Hmmm... Nu har jag förvisso inte spelat Western än, med tanke på hur nöjd min SL är efter att ha fått tag på grundboxen på rea så lär jag få göra det snart nog =)

Men även om äventyret innehåller övernaturligheter så borde det ju inte stoppa en från att använda hela. Tvärt om så brukar det bli väldigt stämningsfullt att stoppa in några övernatruliga element i ett äventyr när spelvärlden i sig inte innehåller sånna saker.

Det blir liksom så oväntat =)

Eller rättare sagt:
Det blir liksom så oväntat >)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Givetvis fungerar övernaturligheteri Western. Vår SL har lyckats skapaa en kuslig stämning kring något som vi trodde var en ande framkallad av en shaman. Om det verkligen var det eller på grund av den situation vi var i fick vi aldrig veta, vilket skapade en rätt god stämning för oss.

Vad jag menade - de flesta Western-scenario är inte skriven utifrån de grunderna, utan kan tillföras som krydda. Dark Messiah däremot består av en väldig kryddig smak redan från början :gremwink: Jag hoppas - och tror - dock att det finns apsekter i det hela Scenarriot som går att använda - även om man inte vill ha övernaturligheter eller ksräck :gremsmile: